کد خبر: 838864
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
مدیرکل کانون پرورش فکری اردبیل:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در راستای تکمیل روند اصلاح و تربیت و کمک به این مسئله کتابخانه سیار در کانون اصلاح و تربیت اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاجر جمادیه در آئین افتتاح سالن بازی کودکان زندان مرکزی اردبیل اظهار داشت: تلاش‌های ارزشمند مربیان امور فرهنگی، بخش عرضه‌ محصولات فرهنگی کانون استان و خیرتن در فضاسازی و راه‌اندازی این مکان شایسته قدردانی و مطلوب و مناسب بوده است.

وی گفت: افتتاح اتاق ویژه مطالعه و بازی کودکان در زندان مرکزی اردبیل در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با اداره کل زندان‌های استان با رویکرد فرهنگی، اصلاح و تربیت انجام شد که در صورت ایجاد شرایط مناسب، در زندان شهرستان مشگین‌شهر هم این اتاق ویژه مطالعه و بازی کودکان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به اهمیت و تاثیر ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: بخش مهم آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در کشور از کمبود آگاهی و عدم مطالعه است.

جمادیه با تأکید بر اینکه کانون ظرفیت‌های خوبی برای تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به سمت مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی دارد، افزود: باید زمینه و شرایط مطالعه برای اقشار کم‌درآمد و بچه‌های خانواده‌های آسیب‌پذیر به ویژه مراکز کانون اصلاح و تربیت را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در معرض خطر نیاز به‌پیش نیازهای خاصی دارد که از ضروری‌ترین آن‌ها آگاهی بخشی و تشویق به دانایی و مطالعه کتاب است، تصریح کرد:‌امیدواریم با حفظ روحیه و نشاط و ایجاد فرصت‌های مطالعه و آگاهی بخشی به خانواده‌های زندانیان برای مهار افزایش تکرار جرم و کاهش میزان آن گام برداریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار کرد: در راستای تکمیل فرایند اصلاحی و تربیتی کانون اصلاح و تربیت استان در زمینه اعزام مشاور و راه‌اندازی کتابخانه سیار در کانون اصلاح و تربیت اردبیل اقدامات لاز مانجام می‌شود.

مدیر زندان مرکزی اردبیل نیز در این آئین هدف اصلی از راه‌اندازی این مکان را ایجاد محیطی شاد با اهداف تربیتی برای کودکان زندانیان در سالن ملاقات زندان مرکزی اردبیل برشمرد و گفت: باید مفاهیم تربیتی و پیش‌گیری از جرم به‌گونه‌ای قابل‌درک برای کودکان و نوجوانان انتقال داده شود.

سرباز جدا با ضروری برشمردن احداث این مکان اظهار کرد: تنها کسی که باید در مقابل جرمی که مرتکب شده جزای متناسب مندرج در قانون را ببیند شخص مجرم است و نباید خانواده و فرزندان وی به این واسطه مورد هتک کرامت و حقوق شهروندی قرار گیرند که احداث این مکان در راستای تکریم انسانی و اسلامی خانواده‌های مددجویان و جدا کردن ذهنیت فرزندان زندانیان از فضای سنگین زندان است.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مانند کتابخوانی، قصه گویی، نقاشی و بازیها و سرگرمیهای علمی در این مکان توسط کارشناسان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از برنامه‌ریزیهای اجرایی برای پارک کودک سالن ملاقات حضوری زندان اردبیل برشمرد و از همکاری و مساعدت همه جانبه مدیرکل زندانها و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای احداث این مکان فرهنگی و تجهیز آن قدردانی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر