کد خبر: 838850
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
فتاحی گفت: عملا کارخانه‌های صنعت لوازم خانگی همگی با ظرفیت ۵۰ درصد خود تولید می کنند و همین ۵۰ درصد نیز به سختی در بازار به فروش می رسد زیرا خرید کاهش یافته است
 نسیم آنلاین: حسین فتاحی، مدیرعامل امرسان در رابطه با وضعیت تأثیر رکود بر صنعت لوازم خانگی گفت: رکود همانطور که بر دیگر صنایع تأثیرگذار بوده سایه اش بر روی صنعت لوازم خانگی نیز افتاده است و منجر شده تا تقریبا 50 درصد این صنعت به تعطیلی کشیده شده و خوابیده است.
 
وی تأکید کرد: عملا کارخانه‌های صنعت لوازم خانگی همگی با ظرفیت 50 درصد خود تولید می کنند و همین 50 درصد نیز به سختی در بازار به فروش می رسد زیرا خرید کاهش یافته است.
 
وی افزود: رونق این صنعت به تقاضای موجود در بازار برمی گردد، زمانی که تقاضا کاهش می‌یابد منجر می شود که تولیدکننده نیز تولید را پایین بیاورد و این اتفاقی است که هم اکنون رخ داده است، به طوری که به جرأت می توان گفت برای برندی مانند برند محصولات ما که شناخته شده هم است تقاضا یک سوم کاهش یافته است، بدون شک این میزان تقلیلِ تقاضا در محصولاتی کمتر شناخته شده بسیار بیشتر است.
 
مدیرعامل امرسان به نوسانات ارزی ماه های گذشته در بازار اشاره کرد و گفت: این نوسانات به خصوص در یک ماه قبل منجر شد تا ما نیز سردرگم شده و نمی دانستیم که آیا الان باید مواد اولیه را تهیه کنیم و یا منتظر گذشت زمان باشیم.
 
فتاحی تأکید کرد: همین نوسانات ارزی منجر شد تا حداقل 15 درصد مواد اولیه که تقریبا بین 45 تا 70 درصد آن وارداتی است گرانتر شود لذا قائدتا باید ما نیز این 15 درصد را بر روی قیمت محصولات خود اعمال کنیم اما از آن جهت که همین الان هم فروشی در بازار نداریم لذا با گران تر شدن کالاها فروش به حداقل ممکن خواهد رسید.
 
وی تصریح کرد: همین الان آن قدر قدرت خرید مردم چه خریدار عادی و چه بنکداران پایین آمده است که روز به روز تعداد چک های برگشتی افزایش می یابد حتی چک هایی که از ارگان های دولتی برای فروش در دست داریم نیز برگشت خورده است چه برسد به دیگر خریداران.
 
این تولیدکننده لوازم خانگی اظهار داشت: تمامی این مشکلات و از همه مهم تر سیستم نادرست بانکی یک تولیدکننده را به این سمت می کشاند که دست از تولید برداشته کارخانه را بفروشد و پولش را در بانک بگذارد و سودش را ماه به ماه استفاده کند.




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
جهان با سرعت نور در حال پیشرفت است . لذا با تکنیک سال گذشته نمی توان با تولیدات جدید رقابت نمود . صنعت بجای پول افراد متخصص می خواهد . مدیران کشور اگر بروز نشوند حتما مملکت را دچار فاجعه اقتصادی می کنند . متاسفا نه این مدیران تازه فکر می کنند در دنیا از همه دانا تر و کاردان تر هستند و بجای داشتن ذزه ای حس وطن پرستی و واگذاری جای خود به افراد متخصص با هزار حقه و ترفند و توجیهات خنده دار سعی در حفظ موقعیت خود دارند . محصول خوب را از قبل پول می دهند و می خرند . اگر محصول خوب در کشور درست بشود کسی خطر قاچاق نمی کند . میوه های ما قابل مقایسه با خارجی نیست . هزینه تولیدات کشاورزی چون علمی بیست گران است . محصولات صنعتی قابل رقابت نیست . این همه تحصیل کرده بی کار داریم چرا استفاده نمی شوند ؟ مدیریت دلال قادر به اصلاح تولید نمی تواند باشد . چون دلال دانش تولید ندارد
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
تبریک به دولت ناتدبیری و نا امیدی اقای روحانی
واقعا ایشان در خلوتگاه خود فکر نمیکند که چه بروز مردم از قبیل بیکاری بدبختی و رشوه خواری های وحشتناک در ...و ... و حتی... و خصوصا در ...و غیرو آمده است.
واقعا جای هزاران ... به کابینه ایشان روا است.
خدا ازتان نگذرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار