کد خبر: 838845
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
يك كارشناس مسكن در بازديد از نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي
افشين پروين‌پور گفت: در حال حاضر مسكن در كشور ما به يك كالاي اقتصادي تبديل شده است كه سهم عمده آن به خاطر قيمت زمين است و دولت بايد كاري انجام دهد كه قيمت شكسته شود.
ركود در بخش مسكن خودخواسته استجوان‌آنلاين: افشين پروين‌پور، عضو سابق شوراي عالي مسكن در بازديد از چهارمين دوره نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي در خصوص عوامل ركود در بخش مسكن گفت: اين ركود كاملا خود خواسته است، خصوصا اينكه در بخش مسكن تمام ساز و كارهاي آن داخلي است و براي تامين مسكن به هيچ عنوان احتياج به كمك خارج از مرزها نداريم.  
 
وي ادامه داد: طبق سياست‌گذاري مسكن در دنيا، دولت‌ها موظف هستند مسكن مطلوب را براي مردم تامين كنند. در همه جاي دنيا دولت‌ها در تنظيم بازار و كمك به تامين مسكن حضور داشته‌اند و اين حضور كارآمد دولت‌ها منجر به تامين مسكن مطلوب شده است.
 
پروين‌پور در خصوص مسكن مطلوب اظهار داشت:‌ يك خانواده با درآمد متوسط و هزينه 20 درصد از درآمد خود بايد بتواند مسكن مطلوب را تامين كند. تعريف مسكن مطلوب اين است كه حداقل معيار به لحاظ وسعت، سرانه هر نفر 35 متر مربع باشد و يك خانواده 4 نفره 140 متر مربع مسكن احتياج دارد و دولت موظف است بازار را به گونه‌اي تنظيم كند كه يك خانواده با درآمد متوسط يعني حداكثر 20 درصد از درآمد خود بتواند نياز مسكن مطلوب خود را تامين كند.  
 
اين كارشناس مسكن اظهار داشت: در حال حاضر مسكن در كشور ما به يك كالاي اقتصادي تبديل شده است كه سهم عمده آن به خاطر قيمت زمين است و دولت بايد كاري انجام دهد كه قيمت شكسته شود. حداكثر سهم قيمت زمين در قيمت نهايي مسكن بايد 15 درصد باشد، اما در خريد و فروش‌ها درست برعكس است و اين نتيجه عدم مديريت كنترل بازار توسط دولت است. اگر دولت بتواند قيمت زمين را تنظيم كند، هزينه‌هاي ديگر مسكن هم كنترل مي‌شود.
 
وي با تاكيد بر اينكه اين ركود مسكن در نتيجه عدم كنترل و مديريت توسط دولت است، گفت: قيمت مسكن از قيمت منطقي خود بالاتر رفته و افرادي كه متقاضي بخش مسكن هستند تقاضايشان غير موثر شده است، نه اينكه نياز نداشته باشيم،‌نه، چرا كه بسياري از جوانان ما نمي‌توانند تشكيل خانواده دهند چون نمي‌توانند مسكن را تامين كنند. در حال حضور 3 ميليون جوان داريم كه به تجرد قطعي رسيده‌اند و اصلا سن ازدواج را رد كرده‌اند.
 
پورين‌پور خاطر نشان كرد: وقتي قيمت مسكن منطقي شود تقاضاهاي غير موثر، موثر واقع مي‌شود و مي‌توانند براي خريد وارد بازار شوند و در نهايت بازار مسكن رونق پيدا مي‌كند و سازندگان هم براي ساخت مسكن تحريك مي‌شوند. بنابراين علت اصلي ركود كاملا داخلي است و خودخواسته است و ناشي از عدم مديريت صحيح بازار توسط دولت است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
حالا بفرماييد دولت قيمّت زمين را چگونه كاهش بده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
حالا بفرماييد دولت قيمّت زمين را چگونه كاهش بده؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار