کد خبر: 838828
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

بسکتبال جوانان

محمدرضا نوری اعتماد به نفس و خودباوری را یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت جوانان بسکتبالیست در جام جهانی می‌داند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در گفت و گو با ایسنا، درباره قرعه تیم ملی در جام جهانی زیر ۱۹ سال اظهار کرد: در رده جوانان برخلاف آن تصوری که اکثریت دارند چیزی قابل پیش‌بینی نیست. آمریکا شرایط کاملا متفاوتی دارد اما درباره آنگولا و ایتالیا نمی‌توان گفت چون این تیم‌ها در گذشته ضعیف بودند پس ضعیف هستند یا اینکه چون قبلا قوی بوده‌اند اکنون هم قدرتمند هستند. در مجموع جوانان شرایط غیرقابل پیش‌بینی دارند و نمی‌توان خیلی ساده درباره شرایط آنها صحبت کرد.

نوری ادامه داد: با این حال باید توجه کنیم که رقابت‌ها برای رده جوانان است. همه این بازیکنان زیر ۱۹ سال سن دارند. نوسان دارند و اشتباه‌های این رده سنی را انجام می‌دهند. جام جهانی سال آینده با رقابت‌های رده بزرگسالان تفاوت دارد و به نظرم در کنار آمادگی فنی و هماهنگی تیمی به روحیه و اعتماد به نفس نیاز داریم. باید این بازیکنان را از نظر روانی تقویت کنیم که بتوانند در جریان مسابقه خودباوری داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که خودباوری چطور ایجاد می‌شود؟ تصریح کرد: به نظر من تفاوت ما با بسیاری از تیم‌هایی که در جام جهانی حضور دارند شاید در تعداد بازی‌ها و مسابقاتمان باشد. نیاز تیم ملی بازی کردن تا بازیکنان بتوانند اعتماد به نفس کسب کنند و تجربه رقابت با حریفان قوی‌تر داشته باشند. هرچه بازیکنان ما با حریفان سطح بالا بازی کنند و تنه به تنه شوند بیشتر رشد می‌کنند و به خودباوری می‌رسند.

نوری با اشاره به حضور بازیکنان تیم ملی جوانان در لیگ‌هاش کشور و تیم ملی بیان کرد: خدا را شکر بازیکنان تیم ملی جوانان در لیگ دسته یک و لیگ برتر ایران حضور دارند و از نظر بدنی شرایط مطلوبی بدست آورده‌اند. همین که در لیگ بازی می‌کنند برایشان بسیار خوب است و رشد می‌کنند. از طرف دیگر حضورشان در تیم ملی بزرگسالان نیز اتفاق بزرگی بود. من از آقای حاتمی درباره عملکرد جعفری و صمدی در اردن پرسیدم که او بسیار راضی داشت. عملکرد بازیکنانی هم که در ژاپن بودند را دیدم و به نظرم خیلی خوب کار کردند. این حضور در کنار بهترین‌های تیم ملی باعث شد بازیکنان جوان هم چیزهای زیادی یاد بگیرند و هم اعتماد به نفس کسب کنند.

نوری در پاسخ به این سوال که برنامه‌های تیم ملی در مسیر جام جهانی چه خواهد بود؟ گفت: به زودی جلسه‌ای با آقای مشحون خواهیم داشت تا برنامه‌ریزی‌ها را نهایی کنیم. ریاست فدراسیون توجه زیادی به این تیم دارد و مطمئنا برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته است. همچنین در اواخر خرداد یک تورنمنت چهارجانبه در مجارستان داریم که تیم‌های فرانسه،‌ایتالیا،‌مجارستان و ایران در آن حضور دارند که البته با همگروه شدن ما و ایتالیا باید ببینیم وضعیت چطور پیش‌ می‌رود و آیا آنها در این مسابقات حاضر می‌شوند یا نه.

سرمربی تیم ملی جوانان همچنین بیان کرد: ما کار خودمان را شروع کرده‌ایم. تمام فیلم‌های بازی‌های ایتالیا در قهرمانی اروپا را جمع‌آوری می‌کنیم و آن را آنالیز می‌کنیم. تصمیم دارم فیلم بازی‌های آنگولا را هم بدست بیاوریم و ببینیم تا با شناخت کامل به جام جهانی برویم. برای موفقیت در این تورنمنت هم آمادگی فنی لازم داریم و هم شناخت کامل از حریفان.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار