کد خبر: 838819
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
روحانی:
رئیس جمهور با بیان اینکه همواره با دو کشور عمان و کویت روابط دوستانه و صمیمانه‌ای داشته‌ایم گفت: ایران هیچگاه نه به فکر تجاوز به کشوری و نه مداخله در امور داخلی آن و نه تحمیل عقاید دینی، مذهبی و سیاسی خود بوده است.

جوان آنلاين: حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز پیش از عزیمت و سفر یک روزه به عمان و کویت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همواره با این دو کشور روابط دوستان و صمیمانه ای داشته ایم، در این سفر راجع به روابط دو جانبه هم با عمان و هم با کویت بحث خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: هر دو مقام هم سلطان عمان و هم امیر کویت قبلا از تهران بازدید کرده بودند و مباحثی داشتیم که آن مباحث در این سفر ادامه پیدا می کند، همچنین ظرفیت های بسیار خوبی بین هر دو کشور برای توسعه روابط دو جانبه وجود دارد و اولین هدف ما توسعه روابط دو جانبه با این دو کشور دوست است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله دومی که در این سفر مورد بررسی خواهد گرفت مسائل مربوط به منطقه ما است، زیرا منطقه ما منطقه نا آرامی است و شرایطی که در عراق و سوریه و به خصوص در یمن است که به طور طبیعی راجع به شرایط منطقه و نقشی که این کشورها می توانند مخصوصا در پایان دادن به خون ریزی ها در یمن ایفا کنند لذا در این سفر به طور طبیعی درباره مسائل منطقه بحث و بررسی خواهیم کرد.

روحانی بیان کرد: اخیرا از طرف 6 کشور حوزه خلیج فارس، کشورهای جنوبی خلیج فارس به اصطلاح شورای همکاری، دولت کویت پیامی را ارسال کرده بود از طرف 6 کشور مبنی بر اینکه اراده 6 کشور روابط بهتر با جمهوری اسلامی ایران و حل و فصل سوء تفاهم ها و ارتقا روابط از طریق گفتگو و مذاکره بین طرفین است، ضمن اینکه ما از اصل این پیام استقبال کردیم به طور طبیعی در این سفر از کشورهای 2 عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار داریم، و در این زمینه هم بحث خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اساس سیاست ایران همواره حسن همجواری با همسایگان بوده، امنیت خلیج فارس برای ما اهمیت خاص و ویژه ای داشته، جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نه به فکر تجاوز به کشوری و نه مداخله در امور داخلی کشوری و نه تحمیل عقاید دینی، مذهبی و سیاسی خود بوده است. اساس این سیاست بر مبنای همکاری مشترک با دوستان و کشورهای اسلامی و همسایه ما بوده است.

رئیس جمهور گفت: خلیج فارس اهمیت خاص و ویژه ای دارد و همواره اعلام کرده ایم که امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود، حضور خارجی ها هیچ خاصیتی ندارد و برای این منطقه مضر بوده زیرا آنها دنبال منافع خودشان هستند.

روحانی تاکید کرد: کشورهای منطقه از بلوغ کافی برخورداند و به خوبی می توانند امنیت این منطقه را خودشان تامین کنند.

وی ادامه داد: امروز روزی است که همه ما باید به فکر وحدت بیشتر باشیم، فاصله ای که قدرت های بزرگ بین شیعه و سنی درست کرده اند یک شکاف و فاصله جعلی و مصنوعی است، شیعه و سنی در طول صدها سال در این منطقه در کنار هم با برادری و اخوت همزیستی مسالمت آمیز زندگی کرده اند و الان هم همینجور است.

رئیس جمهور گفت: هم ایران هراسی و هم شیعه و سنی هراسی هم همسایه هراسی همه این ها معجول و ساخته و پرداخته بیگانگان است، ما کشورهای منطقه در کنار هم در طول قرن ها زندگی کرده ایم و می کنیم و اگر هم سوء تفاهمی باشد حتما این سوء تفاهمات با مذاکره حل و فصلی می شود.

روحانی تاکید کرد: ما خواهان ارتقا روابط در کل منطقه هستیم و هدف نهایی ما ثبات و امنیت بیشتر و توسعه همه کشورهای منطقه است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
اینقدر دنبال عربستان ندو بابا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
آقای روحانی !!!
کجا با این عجله؟؟؟!!!!!!
یه خبرایی پشت پرده هست که ایشون دستپاچه شده .....
شما برای ملت دل بسوزون..... نه دیگران که سر در آخور استکبار جهانی دارند.......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار