کد خبر: 838799
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
استاندار البرز تاکید کرد
استاندار البرز با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات این استان روند توسعه‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز است، ‌گفت: در این زمینه باید هر چه سریع‌تر اقدامات کارشناسی انجام شود.

سیدحمید طهایی در نشست ستاد بازآفرینی البرز اظهار داشت: استان البرز به دلیل مهاجرپذیر بودن شاهد ورود افراد مختلف به این استان است.

وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی جغرافیایی این استان، ‌شاهد روند توسعه‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در استان البرز هستیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه لازم است تا تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور رفع معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در استان البرز انجام شود، ‌افزود: این روند صد درصد به استان البرز خسارت و ضرر وارد کرده لذا برای جبران این مهم باید با متخلفان در این زمینه برخورد جدی و اساسی صورت گیرد.

طهایی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد به دلیل ناآگاهی از عواقب ساخت این بناها، اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند، ‌گفت: این بناها خسارات بسیاری را به شهر وارد می‌کنند.

به گفته وی، وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در استان البرز چهره استان را نیز مورد تأثیر خود قرار می‌دهد، بدین منظور لازم است تا تدابیر لازم برای شناسایی این واحدها و تخریب آنها صورت گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه امروز حتی در روستاها نیز شاهد روند رو به رشد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم، ‌گفت: این بناها به دلیل عدم رعایت استانداردها همیشه ساکنان خود را تهدید می‌کند.

به گفته طهایی، در این زمینه ساکنان اینگونه منازل هرگز از ایمنی لازم برخوردار نیستند و با کوچک‌ترین حادثه‌ای،‌ خطرات بسیار بزرگی آنان را تهدید کرده که جبران آن در بسیاری از موارد غیر ممکن است.

وی در ادامه بر تسریع در نهایی شدن سند طرح جامع بازآفرینی محله‌های استان تأکید کرد و بیان داشت: برای رفع مشکلات این حوزه باید این مهم هر چه سریع‌تر به تحقق بپیوندد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه با تدوین این سند در خصوص رفع بافت‌های فرسوده استان نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به وجود چندین هکتار بافت فرسوده در استان البرز لذا باید هر چه سریع‌تر این بافت‌ها نیز احیا شود.

به گفته طهایی، البته احیای بافت‌های فرسوده در استان البرز نیازمند مشارکت همه جانبه مردم با مسؤولان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار