کد خبر: 838797
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
رحمانی‌فضلی در برنامه «تیتر امشب»:
وزیر کشور با بیان اینکه برخی از نظامات کشور همگام با حرکت جهادی و اقتصاد مقاومتی نیستند، گفت: نظام برنامه‌ریزی، نظام بودجه‌ریزی، نظام اداری و نظام مالی و پولی ما سازگار با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی نیستند.

جوان آنلاین: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در برنامه تیتر امشب پیرامون عملکرد این وزارتخانه در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی از نظر رهبری هم در قالب سیاست‌های کلی 24گانه و هم در سخنان مفصلی که از سال 89 داشتند مانند عدالت‌محوری، دانش‌بنیانی، درونگرایی و ارزش افزوده وجود داشته که تجلی همه اینها در کل جغرافیای ایران است.

وی با بیان اینکه همواره این موضوع در دولت مطرح بوده که بتوانیم در چارچوب اقتصاد مقاومتی الگوهای منطقه‌ای را پیش ببریم، گفت: در این خصوص دو نوع تصمیم اتخاذ شد اول آنکه پروژه‌های ملی را در قالب سیاست‌های 24گانه تعریف کنیم و این پروژه‌ها، برش‌های استانی داشته باشد و در استان‌ها پیگیری شوند.

رحمانی فضلی افزود: تصمیم دیگر این بود که چند استان را به عنوان الگو انتخاب کنیم و اقتصاد مقاومتی را در آن استان‌ها پیش ببریم که دولت و رئیس جمهور موافقت کردند و سه استان آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان انتخاب شدند.

وزیر کشور ادامه داد: رئیس جمهور و دولت در ارزیابی که داشتند دستور دادند دیگر استان‌ها هم دارای متولی شوند به دلیل موفقیت الگو در سه استان نمونه این الگو به دیگر استانها تسری پیدا کرد و هر وزیری متولی دو استان شد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: ما در وزارت کشور کمیته اقتصاد مقاومتی تشکیل داده‌ایم در ذیل آن کمیته مشاوران اقتصاد و کمیته فنی تشکیل شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این راستا 88 اختیار را در یک مرحله و 100 اختیار را در مرحله دیگر از دولت گرفتیم و اختیارات استانداران را بالا بردیم تا خودشان بتوانند تصمیمات را اتخاذ کنند.

وزیر کشور پیرامون اجرای اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی گفت: در کوتاه‌مدت باید واحدهای تولیدی مشکل‌داری که در استان بودند مشکل‌شان حل شود همچنین طرح‌های میان‌مدت و بلندت مدت نیز طرح‌ریزی شد از جمله حل مشکل کارخانه تراکتورسازی تبریز بود که با بانک کشاورزی به توافق رسیدیم به تعداد تراکتورهای موجود در انبار کارخانه تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا بتواند آن تراکتورها را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: دولت برای راه‌اندازی واحدهای غیرتعطیل 16 میلیارد تومان احصا کرد. همچنین 200 واحد تولید قطعات مرتبط با کارخانه تراکتورسازی هم فعال شد.

رحمانی فضلی پیرامون اجرای اقتصاد مقاومتی در استان کرمان نیز گفت:‌ در این استان میزان حرکت ما در جذب سرمایه خصوصی بسیار زیاد بوده است و در ایام دهه فجر 7هزار میلیارد تومان طرح آماده افتتاح داشتند که قرار بود رئیس جمهور نیز امروز به آنجا برود که به خاطر بارندگی و شرایط جوی بد و نامساعد نتوانست به رفسنجان بروند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پیش از 15 هزار میلیارد تومان زمینه جذب سرمایه‌گذاری جدید در آنجا ایجاد شد. همچنین در شهر بم جدید که 2 سال قبل 1500 کارگر مشغول بودند امروز این میزان به 10 هزار کارگر رسیده است. همچنین تولید اتومبیل از 3 هزار به 80 هزار رسیده است.

وی در ادامه پیرامون اجرای شهر اقتصاد مقاومتی در کرمان با همکاری بنیاد مستضعفان گفت:‌در این استان صندوقی به عنوان صندوق تسهیلات خرد تشکیل شد که هرچقدر مردم در آنجا پول می‌گذاشتند بنیاد مستضعفان نیز همان مقدار می‌گذاشت. 6 ماه قبل سرمایه این صندوق 600 میلیون تومان بود که امروز سهم مردم به یک میلیارد و 200 میلیون رسیده که بنیاد نیز همان مقدار را می‌گذارد.

رحمانی فضلی افزود:  70 درصد جرائم و تخلفاتی که در آن منطقه بوده با ایجاد شهر اقتصاد مقاومتی حل شد. همچنین طرح همیاران آب اجرا شد که 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب صورت گرفت. همچنین طرح مثلث توسعه را داریم که استاندار، امام جمعه و نماینده شهر اضلاع این مثلث هستند و وظیفه‌شان مشارکت مردم و جذب سرمایه‌ خصوصی است.

وزیر کشور با بیان اینکه در استان لرستان همین اقدامات صورت گرفت، گفت: ما تمامی موانع، مشکلات و ظرفیت‌ها در راه اقتصاد مقاومتی را شناسایی کردیم. حدود 600 مورد فعالیت تولیدی که در روستاها که خلاقانه بوده را احصا کردیم که 300 مورد آن را در بانک اطلاعات وزارت کشور قرار دادیم و 100 مورد دیگر آن را در کتابی چاپ کردیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی استان مرکزی به من می‌گفتند بعد از برجام 7 درصد هزینه صادرات ما کم شده امکان دسترسی به تسهیلات خارجی زیاد شده و بازارهای جدید باز شده است با سهولتی که در عرصه بین‌المللی ایجاد شده کارها سرعت بیشتری گرفته است.

رحمانی فضلی با تأکید براینکه برخی از نظامات ما همگام با حرکت جهادی نیست، گفت:‌نظام برنامه‌ریزی ما بخشی، کلان و متمرکز است و این نظام متناسب با استفاده از ظرفیت مناطق نیست.

وزیر کشور افزود: نظام بودجه‌ریزی ما نیز مبتنی بر توزیع منابع براساس جمعیت و فعالیت است که این موجب عدم توازن و تعادل در کشور شده است. همچنین نظام اداری ما که برای تمرکززدایی ساخته شده، اما نمی‌توانیم این نظام متمرکز بروکراکتیک و پیچیده را حل کنیم.

وی ادامه داد: نظام دیگری که با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی سازگار نیست نظام مالی و پولی ما است از همه کشور پول‌ها در تهران جمع می‌شود و بیش از 50 درصد آن در تهران هزینه می‌شود.

رحمانی فضلی در پایان با بیان اینکه هیچ گلایه‌ای از عدم همکاری دستگاه‌های دیگر ندارم، گفت:‌ سپاه و بسیج هم‌دوش دیگر دستگاه‌ها در اجرای اقتصاد مقاومتی در روستاها کار می‌کنند همچنین کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها نیز حضور دارند اما باید بدانیم این کار موفق می‌شود مردم وسط بیایند و کار را برعهده بگیرند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
نباید هم باشه....
چون برنامه های شما با اقتصاد مقاومتی همخوانی نداره!!!!!!!
آقای وزیر!
بنا بفرموده امام و رهبرمان ، حضرت امام خامنه ای در فرمایشات امروزشون ، بفرمائید چه کردید؟؟؟!!!!!!!!! نه اینکه چه باید بشود.......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار