کد خبر: 838787
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان گفت: 17 نفر از دانشجویان استان در سال تحصیلی 95-96 موفق به کسب جایزه تحصیلی شدند.

محمد فیض  در سومین جلسه شورای بنیاد نخبگان استان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: از مجموع این تعداد نخبه، 12 دانشجوی دانشگاه سمنان، 2 دانشجوی دانشگاه صنعتی شاهرود، 2 دانشجوی دانشگاه دامغان و یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان موفق شدند جایزه تحصیلی دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: جایزه های تحصیلی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 9 میلیون 500 هزار ریال در ماه با در نظر گرفتن شرایط مجرد و متاهل بودن و نسبت به مقاطع تحصیلی به این دانشجویان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: تمام کسانی که مشمول دریافت جایزه تحصیلی می شوند زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند..
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 94-95 هشت دانشجوی نخبه استان مشمول دریافت جایزه بودند که پنج نفر از دانشگاه سمنان، یک نفر از دانشگاه صنعتی شاهرود، یک نفر از دانشگاه دامغان و یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بودند.
فیض بیان داشت: از 15 طرح ارایه شده به پارک علم وفناوری پردیس کشور برای تجاری سازی استان سمنان، 2 طرح مورد تایید قرار گرفته است.
وی با اشاره به دیگر دستاوردهای نخبگان استان سمنان، خاطرنشان کرد: از 13 طرح برگزیده جشنواره اختراعات منطقه ای رویش دماوند که در اردیبهشت 95 برگزار شد 2 طرح مربوط به استان سمنان بود.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ادامه داد: این جشنواره با حضور استان های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین و سمنان با 65 طرح در حوزه های فناوری نانو، انرژی، شیمایی، صنایع غذاییو داروی، عمران و پزشکی برگزار شد.
وی به برنامه ملی شهاب برای کشف نخبگان در مدارس اشاره کرد و گفت: در سمنان در پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی این طرح اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح از طرف آموزش وپرورش درشهرستان شاهرود در پایه چهارم و پنجم ابتدایی و در شهرستان های گرمسار، دامغان، مهدیشهر وبسطام در پایه چهارم اجرا می شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان گفت: تکریم از چهره ماندگار کشور محمد قلی نادعلیان در شهرستان مهدیشهر در شانزدهم و هفدهم اسفند 95 برگزار می شود.
استان سمنان 200 نفر صاحب استعداد برتر شناسایی شده اند که شامل مخترع، دانشجوی دارای رتبه برتر کنکور و برندگان جشنواره های فارابی، خوارزمی و شیخ بهایی می شوند.
در این جلسه محمدرضا خباز استاندار، محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مسوولان شهرستان سمنان حضور داشتند و درباره تسهیلات پرداختی به دانشجویان نخبه و حذف مالیات شرکت های دانش بنیان تبادل نظر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر