کد خبر: 838778
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار تبریز خبر داد
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار تبریز گفت: بیش از ۵ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف کلانشهر تبریز صورت گرفته و در سطح شهرستان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
احمد اسدی   در جلسه شورای حافظت از منابع آب شهرستان تبریز اظهار داشت: آموزش‌های شهروندی و فرهنگ‌سازی درخصوص روش‌های صحیح مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت منابع را ضروری دانست و از نهادهای مسئول خواست اهمیت بیشتری به این آموزش‌ها بدهند.

وی با اشاره به جایگاه محوری آب در توسعه کشور و ضرورت استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تولید محصولات با ارزش اقتصادی بالا و توجیه‌پذیر، مصرف سرانه شبانه‌روزی ۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر در تبریز ، آن را بالاتر از متوسط سرانه جهانی عنوان داشت و افزود: به دلیل فراوانی و دسترسی آسان به منابع آب، متاسفانه مصرف آن بطور صحیح آموزش داده نشده و با توجه به روند کاهش منابع آبی، قطعا بروز چالش‌های جدی در آینده قابل پیش‌بینی است.

اسدی حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها و سفره‌های زیرزمینی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید با ساخت و ساز غیرمجاز و ریختن زباله و نخاله در حریم رودخانه‌ها، مازاد برداشت از منابع آب زیرزمینی و توسعه روزافزون و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز برخورد جدی صورت گیرد، چرا که بیش از ۵ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف کلانشهر تبریز صورت گرفته و در سطح شهرستان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی از سازمان‌های متولی خواست برای کشاورزان ساکن روستاهایی که در حریم رودخانه‌ها قرار دارند کلاس‌های آموزشی و ترویجی مستمر روش‌های صحیح آبیاری برگزار کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر