کد خبر: 838772
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان :
با توجه به اینکه در نوروز زاینده رود جاری نیست باید شرایطی ایجاد شود تا شهر با نشاط، پویا و سرزنده باشد

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در ششمین جلسه برنامه ریزی که در سالن اجتماعات معاونت خدمات شهری اصفهان برگزار شد.

اظهار داشت : طبق سال های گذشته پیش بینی می شود در ایام نوروز 2میلیون مسافر وارد شهر اصفهان شود از این رو هماهنگی های لازم برای روان سازی ترافیک شهر ضروری است.

احمدرضا مصور افزود: در این راستا باید هماهنگی های لازم مابین سازمان های پایانه ها، حمل و نقل بار، اتوبوسرانی ، تاکسیرانی و پلیس راهور ایجاد شود تا شاهد ترافیکی روان در سطح شهر باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در نوروز زاینده رود جاری نیست باید شرایطی ایجاد شود تا شهر با نشاط، پویا و سرزنده باشد.

مصور با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم مابین کمیته های ستاد هماهنگی سفر برقرار شده است، اضافه کرد: از هفته جاری شهر با اجرای طرح هایی همچون رنگ آمیزی جداول، گل آرایی، نظافت، رفع تخلفات شهری و غیره برای استقبال از نوروز آماده می شود.

در ادامه رسول جهانگیری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس اتاق اصناف اصفهان نیز در این نشست اظهارکرد: امسال بازرسی اصناف به صورت شبانه روزی و متفاوت تر از گذشته بر فعالیت واحدهای صنفی که باید در ایام نوروز فعال باشند، نظارت می کنند.

وی با اشاره به اینکه صنوف نانوایی، نمایندگی خودروها، خدمات فنی و مشاغل خدماتی به صورت کشیک در ایام نوروز فعال می شوند، افزود: بر اساس برنامه ریزی لیست صنوفی که در ایام نوروز در حالت آماده باش هستند، اعلام خواهد شد.

جهانگیری اضافه کرد: از سال 83 اسکان مسافران در منازل استیجاری پیشنهاد شد که به مرور این مهم ساماندهی شد وهمچنین 24 شهرستان برای سرویس دهی به گردشگران اعلام آمادگی کرده اند.

وی تاکید کرد: تصور می شود که استفاده از ظرفیت منازل استیجاری برای اسکان مسافران آرام آرام به یک صنعت تبدیل می شود ولی هدف ما این نیست که این موضوع صنعت گردشگری را تحت الشعاع قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: اولویت اول اسکان مسافران در هتل ها و میهمان پذیرها است اما در صورت سرریز جمعیت می توان از منازل استیجاری استفاده کرد بنابراین اگر به درستی این موضوع برنامه ریزی و مدیریت شود این چالش به ظرفیت تبدیل می شود و کمکی به اقتصاد شهری خواهد شد.

مسئول کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این نشست اظهارکرد: کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد در 10 محور فعالیت خود را آغاز نموده وهمچنین تابلوهای vms خبری در 24 نقطه از شهر نصب شده تا اطلاعات ترافیکی به مردم اعلام شود.

عبداللهی با اشاره به آماده سازی پارکینگ های شهر برای نوروز گفت: 42 پارکینگ در ایام نوروز فعال هستند و از نظر کیفیت ارائه خدمات و قیمت بر عملکرد آنها نظارت می شود..

سپس سیدرضا جعفریان معاون سازمان به فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: 50 درصد از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی در ایام نوروز فعال هستند ودر اسفندماه از 6 صبح23 تا  فعال هستند وناوگان تاکسیرانی نیز در 14 نقطه از شهر مستقر خواهند شد و در مبادی جذب سفر و نقاط توریستی شهر برای خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی مستقر هستند.

دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان نیز در این جلسه اظهارکرد: روزانه در 9 مرکز معاینه فنی به 2500 دستگاه خودرو سرویس دهی می شود.

جمشید جمشیدیان با اشاره به استقرار اکیپ های نظارتی و کنترلی در محل های ستاد نوروزی افزود: از 27 اسفندماه مراکز معاینه فنی جی و تاکسیرانی به صورت ویژه برای سرویس دهی به شهروندان و مسافران فعال هستند.

دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان ادامه داد: 6700 دستگاه خودرو در نوروز 95 در مراکز معاینه فنی پذیرش شدند.

سلطان آقایی مسئول کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: یکی از سیاست های مهم کمیته فرهنگی ارائه خدمات فرهنگی، تفریحی به مسافران و شهروندان اصفهانی است.

وی با اشاره به توزیع عادلانه برنامه های فرهنگی در سطح شهر افزود: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری برنامه های بانشاط در ایام نوروز انجام شده است. سلطان آقایی به برگزاری تورهای گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: امسال علاوه بر اتوبوس های گردشگری، استفاده از ظرفیت های آژانس های مجوز دار نیز برای برگزاری تورهای گردشگری پیش بینی شده است.

علی اصغر شاطوری مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان نیز در این نشست اظهارکرد: باغ فدک به عنوان تنها کمپینگ گردشگری اصفهان برای برپایی چادر از سوی مسافران پیش بینی شده است.  وی با اشاره به اینکه آماده سازی باغ فدک برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در دست انجام است، افزود: تابلوهای هدایت مسیر از سمت بلوار فرزانگان برای جلوگیری از سردرگمی مسافران نصب خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر