کد خبر: 838754
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
رئيس‌جمهور لبنان در ادامه سفرهاي ديپلماتيك خود پس از ترك مصر، روز گذشته وارد اردن شد تا با مقامات امان ديدار و گفت‌وگو كند.
«ميشل عون» صبح روز سه‌شنبه به مقر اتحاديه عرب رفت و مورد استقبال «احمد ابوالغيط» دبيركل آن قرار گرفت. ميشل عون روز دوشنبه‌ وارد قاهره شد و با «عبدالفتاح السيسي» رئيس‌جمهور مصر ديدار و گفت‌وگو كرد. وي پس از اين ديدار در كنفرانس خبري مشترك با السيسي تأكيد كرد كه با هدف تأكيد بر روابط تاريخي بين دو كشور به مصر آمده است. رئيس‌جمهور لبنان در جريان سفر به قاهره بر ضرورت حل بحران سوريه به منظور برقراري ثبات در كل منطقه تأكيد كرد. «ميشل عون» در مصاحبه با كانال تلويزيوني «النيل» مصر كه دوشنبه‌شب پخش شد، با اشاره به ضرورت حل بحران سوريه براي برقراري ثبات در كل منطقه، تأكيد كرد كه پيامدهاي اين بحران تأثيرات منفي بر كشورهاي همسايه خواهد داشت. وي همچنين جنبش حزب‌الله را قدرتي دانست كه به دليل نياز به آن به‌وجود آمده است و افزود كه چنانچه لبنان در معرض خطر قرار گيرد، بسيج ملت لبنان براي مقابله با اين خطر ممكن است.

رئيس‌جمهور لبنان افزود كه اولويت كنوني ما اوضاع امنيتي است كه به يك تهديد موجوديتي تبديل شده است و ما اكنون در مرحله پيشرفته برقراري امنيت و حفظ ثبات قرار داريم و مي‌توانيم به امور ديگري بپردازيم. رئيس‌جمهور لبنان درباره آينده سلاح حزب‌الله نيز اظهار داشت: اين مسئله به استراتژي دفاعي كه ما سعي در تدوين آن داريم، بستگي دارد، لبنان با توجه به محيط آن و از دو جنبه نيروي انساني و عامل اقتصادي قادر به ايجاد يك نيروي نظامي كه بتواند با دشمن مقابله كند، نيست، بنابراين بايد روش‌هاي ويژه‌اي براي جنگ جهت مشاركت همه گروه‌هاي نظامي و مردمي مورد استفاده قرار گيرد و اين ايده را مي‌توان با يك طرح واقعي عملي كرد. رئيس‌جمهور لبنان پس از ديدار با مقامات مصري، روز سه‌شنبه قبل قاهره را به مقصد اردن ترك كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار