کد خبر: 838740
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
گندم زماني
چند ماه از برملا شدن تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان مي‌گذرد. برخي مي‌گويند فساد، برخي مي‌گويند اختلاس، برخي هم نام معوقه و بدهي را بر به يغما رفتن ميلياردها تومان پول مي‌گذارند.
در مورد چپاول سرمايه قشر فرهنگي كه حاصل عمر و جواني آنها بوده است، كار به جايي رسيد كه چندين تيم بازرسي از نهادهاي مختلف نظارتي و حكومتي مشغول بررسي اسناد و مدارك مربوط به مجموعه صندوق ذخيره فرهنگيان هستند و گفته مي‌شود تا ماه‌هاي آينده و اوايل سال جديد، نتيجه دقيق اين بازرسي‌ها و تحقيق و تفحص‌ها اعلام شود.  در حالي كه ابتداي كار به تكذيب و توجيه خلاصه مي‌شد و قشر فرهنگي منتظر معرفي متخلفان احتمالي در اين زمينه بودند، اما طي چند هفته، ‌هر روز ابعاد تازه‌اي از پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان به گوش رسيد تا جايي كه مفقودي 8 هزار ميليارد تومان جاي خود را به 12 هزار ميليارد تومان و بعضاً حتي بيشتر داده است. اين ميزان، فساد صندوق ذخيره را به بزرگ‌ترين فساد تاريخ انقلاب تبديل كرده است؛ فسادي كه گويا به نظر دولت حتي فساد هم نيست!

اينچنين است كه كشفيات جديد نهادهاي نظارتي در پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان تمامي ندارد، چنانچه گويي بارقه‌هاي نا اميدي بيش از اميدواري چشم‌نوازي مي‌كند.  اكنون نيز بار ديگر بعد از فاش شدن اعطاي اعتبارات سنگين براي خريد 800 دستگاه خودروي لوكس به مديران ارشد صندوق ذخيره فرهنگيان، مدير عامل كنوني صندوق ذخيره فرهنگيان درباره واگذاري خودروي لوكس به مديران آموزش و پرورش گفته است: «تاكنون بيش از 115 هزار دستگاه خودرو از سايپا و ايران خودرو به معلمان به صورت ليزينگ واگذار شده است. در مقطعي 300 خودروي i20 وارد برنامه ليزينگ شد كه 10 تا 12 نفر از مديران آن را دريافت كردند و مابقي را كارمندان و فرهنگيان گرفتند. فرهنگيان خود اصرار دارند كه خودروهاي گران‌قيمت‌تر و با كيفيت‌تر از طريق ليزينگ به آنان واگذار شود.» نكته اساسي در گفته‌هاي نيكدل اينجاست كه اين بندگان خدا كه جهت واگذاري خودروي بي‌كيفيت پرايد آن هم با نرخ سود 15 درصد هم با امتناع مديران صندوق ذخيره مواجه شده بودند. بعد هم ميزان حقوق‌هاي آنچناني فرهنگيان كه به لطف وزارت آموزش و پرورش، همواره زبانزد خاص و عام است، اساساً چگونه مي‌تواند اقساط چنين خودروهاي لوكسي را پرداخت كند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار