کد خبر: 838710
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
فروش حواله به محض پايان پيش‌فروش آغاز شد!
بلافاصله پس از اتمام پيش‌فروش ساندرو استپ وي اتوماتيك كه سايتش يك ساعته بسته شد و دست خيلي از مردم به آن نرسيد، تبليغات رنگانگ خريد و فروش حواله اين خودرو در بازار آغاز شده است.
اين روزها بازار خريد و فروش خودروي «ساندرو استپ وي» بسيار داغ است و همين امر باعث شده تا همچنان اين خودرو اختلاف قيمتي 8 ميليون توماني را در بازار نسبت به قيمت كارخانه داشته است.
شركت سايپا براي تأمين نياز بازار چندين بار اقدام به پيش‌فروش اين خودرو كرده است به نحوي كه در آخرين دور فروش ساندرو استپ وي كه دو روز پيش به اتمام رسيد ظرف كمتر از يك ساعت 5500 خودرو به فروش رسيد اما ابهامات اين طرح‌هاي پيش‌فروش بنا به قول نمايندگي و فعالان بازار خودرو بسيار است، زيرا به محض آغاز پيش‌فروش‌ها، حواله‌هاي اين خودرو در بازار سرازير شده و با قيمت‌هاي مختلف مورد معامله قرار مي‌گيرد.

البته ايرادات پيش‌فروش ساندرو باعث شده بود تا شوراي رقابت چند ماه پيش به سايپا اعلام كند كه در روند پيش‌فروش مقررات و مديريت لازم را انجام دهد اما گويا هنوز اين مشكلات برطرف نشده است. در حال حاضر دو روز از پايان پيش‌فروش ساندرو استپ وي توسط اين شركت مي‌گذرد و فروش حواله‌هاي سال 96 اين خودرو با تحويل خرداد و تير ماه 96 در بازار رونق پيدا كرده است.

در يكي از اين تبليغات اعلام شده كه حواله خودروي ساندرواستپ وي اتوماتيك با قيمت 29 ميليون تومان تحويل تيرماه 96 به فروش مي‌رسد كه مشتري بايد در زمان تحويل 24 ميليون ديگر پرداخت و در نهايت خودرو را بنا به اذعان آنها با قيمت 53 ميليون تومان خريداري كند. در اين تبليغات به اختلاف قيمت اين خودرو در بازار اشاره شده كه مشتريان با خريد اين حواله‌ها مي‌توانند سرمايه‌گذاري خوبي را انجام دهند.  در تبليغ ديگري زمان تحويل ساندرواستپ وي اتوماتيك ارديبهشت 96 اعلام شده كه مشتري بايد 30 ميليون حواله را خريداري كند و در زمان تحويل 25 ميليون و 500 هزار تومان ديگر بدهد كه در نهايت اين خودرو براي آنها 55 ميليون و 500 هزار تومان تمام مي‌شود.  برخي از فروشندگان خودرو معتقدند اين حواله را خود نمايندگي‌های فروش خودرو به طرق مختلف خريداري می‌کند و از طريق اين تبليغات و اختلاف قيمت بازار تا كارخانه در‌صدد كسب سود بسيار هستند كه در اين ميان نبود نظارت بخش‌هاي متولي بسيار كمرنگ است. اين در حالي است كه قرار بود براي رعايت حقوق مصرف‌كنندگان و كاهش شكاف قيمتي در بازار، اقدامات لازم در سطح بازار از سوي مسئولان مربوطه انجام شود.   در حال حاضر قيمت كارخانه ساندرو استپ وي اتوماتيك 52ميليون و 550 هزار تومان است اما در بازار با قيمت 63 ميليون به فروش مي‌رسد. همچنين مدل دنده‌اي اين خودرو هم در كارخانه 46 ميليون و 550 هزار تومان و در بازار 54 ميليون تومان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار