کد خبر: 838705
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
زندگي كردن را هميشه بايد آموخت
واژه «مهارت‌هاي زندگي»،«Life skills» به مهارت‌هايي گفته مي‌شود كه انسان براي شكل‌گيري و ايجاد رابطه خوب و پسنديده با مردم و اطرافيان و حل مشكلات و همچنين پريدن از روي موانع زندگي به آنها نياز مبرم دارد.
مترجم: بهنام صدقي

واژه «مهارت‌هاي زندگي»،«Life skills» به مهارت‌هايي گفته مي‌شود كه انسان براي شكل‌گيري و ايجاد رابطه خوب و پسنديده با مردم و اطرافيان و حل مشكلات و همچنين پريدن از روي موانع زندگي به آنها نياز مبرم دارد. واژه و اصطلاح مهارت‌هاي زندگي معمولاً با مديريت همراه بوده و نتيجه دارا بودن و ثمره داشتن و دانستن آن، زندگي با كيفيت بهتر است.

مهارت‌هايي كه در زندگي بشر وجود دارند، بي‌شك كمك بسزايي به انسان در مرتفع ساختن مسائل زندگي‌اش كرده و به نوعي به ما كمك مي‌كند تا به منظور به انجام رساندن خواسته‌هاي‌مان نياز به اين سو و آن سو رفتن و چه كنم چه كنم نداشته باشيم.

گزارش اخير «Psychiatric News» و نتيجه سال‌ها مطالع و تحقيق محققان، دانشمندان و صاحب‌نظران حوزه روانشناسي دانشگاه استنفورد امريكا به خوبي بيانگر اين مطلب است كه اگر ما با مهارت‌هايي كه در زندگي امروزي وجود دارد، آشنايي كامل داشته و به طور اتوماتيك و روزانه به تعداد مهارت‌هايي كه از قبل داشته‌ايم، بيفزاييم، بي‌ترديد مفهوم اصلي زندگي ايده‌آل در جهان كنوني را تجربه كرده و راه‌هايي را براي مقابله با چالش‌هاي زندگي خواهيم يافت كه در رفع و رجوع موانع و مشكلات و مسائل زندگي و دنياي پيرامون كمك بسزايي به ما خواهند كرد.

يكي از متداول‌ترين و بديهي‌ترين مهارت‌هاي زندگي، مهارت‌هاي شخصي است، بدين معنا كه بايد مهارت‌هاي شخصي يا همان مهارت‌هاي ضروري زندگي كه ما به آنها در جهت حفظ ذهن و صد البته بهبود روابط عاطفي‌مان با خانواده، همسر، فرزندان و دوستان و آشنايان و اطرافيان‌مان نياز داريم را بياموزيم.

در "psychology" يا همان علم روانشناسي، ارتقا و افزايش ظرفيت و گنجايش روانشناختي از طريق آموزش و فراگيري هر چه بهتر و بيشتر مهارت‌هاي زندگي، يكي از اصلي‌ترين و مهم‌ترين شيوه‌هاي پيشگيري از وقوع و بروز مسائل و مشكلات رفتاري و رواني افراد است.
در واقع بهتر است اين چنين انديشيد كه ما در طول زندگي‌مان براي اينكه خود و تمام افراد جامعه‌مان را مقابل مشكلات و مسائل زندگي واكسينه كنيم، بايد مهارت‌هاي زندگي،  
«Life skills» را آموخته و به آن جامه عمل بپوشانيم. يعني زندگي كنيم، اما با مهارت!
منبع: www.skillsyouneed.com
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر