کد خبر: 838596
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
به منظور تشويق رانندگان ناوگان تاكسيراني اصفهان و حومه اعتباري بالغ بر ۳ ميليارد تومان براي استفاده بيشتر از سامانه هوشمند كرايه توسط اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان به تصويب رسيده است.
معاون اجرايي سازمان تاكسيراني شهرداري اصفهان با اعلام اين خبر گفت: سازمان تاكسيراني شهرداري اصفهان سعي در مديريت بهينه كنترل، نظارت مؤثر و ساماندهي ناوگان حمل و نقل تاكسي به منظور ارايه خدمات متمايز و برتر به شهروندان اصفهاني را دارد.

سيدرضا جعفريان اضافه كرد: در همين راستا در سال جاري تعداد ۶۹۴ دستگاه خودرو پيكان از چرخه حمل و نقل تاكسي خارج شده و ۱۴۲۲ تاكسي هم ثبت نام و آماده تبديل به احسن هستند كه از اين تعداد ۵۹۷ دستگاه تاكسي نوسازي شده است.

وی هدف اين سازمان را حركت در جهت كاهش عمر متوسط ناوگان خواند و افزود: عمر متوسط ناوگان تاكسي هاي اصفهان از ۸.۹ سال به ۸.۲ سال در نيمه اول سال جاري رسيده است.

جعفریان با اشاره به اينكه از ابتداي سال ۹۲ تاكنون ۷۵ درصد تاكسي هاي شهر اصفهان به سيستم سامانه هوشمند تاكسي مجهز شده اند، تصريح كرد: هدف از نصب سامانه هوشمند، حل مشكل پول خرد براي شهروندان و همچنين اعمال تعرفه نسبت به نرخ كرايه است.

وی خاطرنشان كرد: سازمان تاكسيراني شهرداري اصفهان شرايطي فراهم كرده تا رانندگاني كه قصد خروج از ناوگان را دارند، بتوانند خودروي فرسوده خود را با شرايط ويژه از ناوگان خارج كنند؛ البته در اين خصوص الزامي وجود ندارد و به صورت تشويقي است و رانندگاني كه در اين باره تمايل دارند مي توانند با اعلام درخواست رسمي، خودروي فرسوده خود را با شرايط و تسهيلات ويژه از ناوگان خارج كنند.

مديرعامل سازمان تاكسيراني اصفهان از تبديل شدن مسافربرهاي شخصي به يك معضل اجتماعي خبرداد و گفت: برخورد با اين رانندگان در دستور كار سازمان براي اعمال قانون قرار دارد چرا كه بر اساس قانون هر خودروي شخصي كه اقدام به سوار كردن مسافر كند ۴۰ هزار تومان جريمه مي شود و حتي امكان توقيف اين خودروها نيز وجود دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار