کد خبر: 838588
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
با توجه به شرایط آبی کشور و لزوم کشت گیاهان دارویی به جهت مدیریت منابع آبی، ارزش افزوده بالا و نیاز آبی کم، زنجان از ظرفیت بالایی برای کشت این گیاهان برخوردار است.

خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با عنوان کردن مطلب فوق گفت: یکی از اولویت های ویژه این اداره کل، توجه به مسئله آبخیزداری در زنجان است. برای توسعه آبخیزداری، مجموعه منابع طبیعی استان دارای بدنه کارشناسی توانمند است و به خوبی در این موضوع ورود پیدا کرده است.

وي با تاکید بر کاشت 30 هزار قلمه گل محمدی در زنجان، افزود: تا پایان امسال در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی این تعداد قلمه را به 2 برابر خواهیم رساند. وی با تبیین چالش های پیش روی استان در حوزه منابع طبیعی به خصوص منابع آبی زنجان، گفت: خشکسالی سال های اخیر در کشور و استان، لزوم چاره اندیشی برای مشاغلی که نیاز به آب زیاد دارند و ضرورت توانمندسازی افراد مرتبط با این حوزه، از جمله چالش های عمده در حفظ منابع طبیعی استان به شمار می آید.

آقاجانلو اظهار کرد: باید همواره مردم این نکته را در نظر داشته باشند، که تخریب منابع طبیعی باعث بروز سیل و ریزگردها خواهد شد. کل زمین های زراعی، کشاورزی و مرتعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار محسوب می شود که از این مقدار یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل‌هاست. کشت گیاهان دارویی و گونه اقتصادی جنگل کاری در این استان، منجر به اشتغالزایی و حفظ منابع و عرصه های طبیعی خواهد شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار