کد خبر: 838559
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مراسم افتتاحیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد
عصر امروز مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاموشی و مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و حسین انتظاری عضو شورای عالی فضای مجازی و حاج حسین یکتا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، عصر امروز مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاموشی و مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و حسین انتظاری عضو شورای عالی فضای مجازی و حاج حسین یكتا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران برگزار شد.

چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال میزبان همه ذائقه‌های سیاسی است

در ابتدای این نشست، محمد خراسانی‌زاده با بیان اینكه هر روز جنگ نرم تحمیلی علیه جوانان انقلاب اسلامی و فعالان عرصه مجازی وجود دارد كه باید بكوشیم از نظام جمهوری اسلامی دفاع كنیم، گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی پایه‌های اول تمدن نوین ایران اسلامی است كه در درون خود سبك زندگی ایرانی-اسلامی را دارد.

در ادامه مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، مهدی قمی دبیر اجرایی این نماییشگاه با بیان اینكه دبیرخانه نمایشگاه از 5 تا 15 بهمن فعال بود، گفت: پایگاه‌های اینترنتی، بخش فناوری‌های نوین اطلاعاتی، نشر دیجیتال و تلفن‌های همراه، بازی و پویانمایی و همچنین بخش بین‌الملل بخش‌های 5 گانه چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خاموشی عنوان كرد: لزوم افزایش اطلاعات فضای مجازی برای میدان‌داری در حكومت صاحب‌الامر (عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی عصر امروز در آئین افتتاح رسمی چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان اینكه نحوه جنگ در گذشته با امروز بسیار متفاوت است، اظهار كرد: در جنگ ایران و عراق دشمن بلندگو به دست می‌گرفت و حرفهایی را از طریق آن به نیروهای جبهه خودی می‌رساند، به‌عنوان مثال یا بددهانی می‌كرد و یا نیروهای بسیجی را تهدید به كشته شدن می‌كرد.

وی افزود: از همین طریق اخبارپراكنی‌های غلط و نادرست هم صورت می‌گرفت و در مقابل آن دوستان در جبهه خودی از طریق بلندگوها اذان می‌گفتند و یا صدای آن را به‌اندازه‌ای بالا می‌بردند كه حرف دشمن و عملیات روانی آن تأثیرگذار نباشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  با ابراز اینكه در جهان معاصر مرزی برای رسانه‌های فعال وجود ندارد، گفت: قبل از اینكه تكفیری‌ها و داعش وارد جنگ علنی شوند اقداماتی نظیر فیلمبرداری از چند زاویه سربریدن را انجام داده و از طریق رسانه‌های خود منعكس می‌كردند. آنها به‌دنبال ایجاد رعب و وحشت از طریق رسانه‌های خود بودند و داعش كه كمپانی جرسومگی فساد و قرارگاه دست‌نشانده غربیهاست، به‌دنبال تضعیف جبهه اسلام از طریق رسانه‌های خود بود.

وی با اشاره به شركتهای فعال در حوزه فضای مجازی كه در این نمایشگاه نیز حضور یافته‌اند، گفت: تكنیك در جای خودش معنا دارد، اما قواعد بازی را هم باید بدانیم، به‌عنوان مثال یك بازی برخط سر از فضای مجازی درآورده و میدانداری را  در دست گرفت و ما هم در مقابل بازی ارائه كردیم كه در مقابله با آن در واقع چه‌میزان تأثیر در فضای مجازی داشته است؟! مسئولان و فعالان عرصه ارتباطات باید بدانند سرویس‌دهی امروز تغییر شكل داده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اظهار اینكه اقتصاد عرصه فضای مجازی و فناوری‌های نوین چند میلیارد دلار در دنیا است، عنوان كرد: اما تا به حال فكر كرده‌اید در ایران چه‌اندازه سهم از اقتصاد این فضا داریم؟!

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای حاكم بر فضای مجازی كشور افزود: فرصت‌ها و تهدیدها در این فضا به‌اندازه‌ای است كه باید به‌شكل ممكن تحولات را ترسیم كنیم و در شورای عالی فضای مجازی كشور همت آن را داریم كه در عرصه‌های مختلف این فضا اعم از زیرساخت، امنیت، شبكه‌ها و حتی حمایت از پیام‌رسان بومی كشور ورود كنیم؛ در جلسات این شورا حرفهای زیادی زده می‌شود تا هدف بلند حضرت آقا در راستای تشكیل آن محقق گردد.

حجت‌الاسلام خاموشی خطاب به شركتهای حاضر در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با تذكر مبنی بر اینكه "جای خود را در فضای جهانی و در سیل عظیم رقابت بین شركتهای فناور پیدا كنید"، گفت: تقاضا دارم از اینكه هر زمان نیازی به حمایت و نامه‌نوشتن به بنده داشتید، استنكاف نكنید و بنده تا جایی كه امكان داشته باشد كمك خواهم كرد. اما باز هم تأكید می‌كنم با رویكرد اینكه در كجای فضای جهانی قرار دارید كارهای خود را پیش ببرید تا شاهد ارائه پروژه‌های فناورانه‌ای كه تاریخ مصرف آنها در دنیا گذشته است نباشیم.

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی: سرنوشت انقلاب اسلامی در فضای مجازی مشخص می‌شود

حسین انتظاری در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: روزگاری بزرگترین شركت‌های دنیا نفتی و نظامی بودند در حالیكه امروزه بزرگترین شركت‌های دنیا، شركت‌های نرم‌افزاری و رسانه‌ای هستند.

وی تصریح كرد: نظر مقام معظم رهبری تأسیس قرارگاهی در بستر فضای مجازی است اما با اجرای این فرمان معظم ‌له خیلی فاصله داریم.

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی تصریح كرد: مهمترین دغدغه كشور مدیریت فضای مجازی است كه متأسفانه این مدیریت در حال حاضر در اختیار ما قرار ندارد اما جنجال زیادی در حكمرانی این مدیریت در دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینكه سرنوشت انقلاب اسلامی در فضای مجازی مشخص و رقم می‌خورد، گفت: باید برای سامان دادن عرصه فضای مجازی مدیریت مطلوبی انجام دهیم.

انتظاری گفت: 3 سال دیگر نسل پنجم تلفن هوشمند در دنیا به بازار عرضه می‌شود كه اكثر اطلاعات ردوبدل شده در این تلفن‌ها بر پایه فیلم خواهد بود در حالیكه متأسفانه میزان تولیدات فیلم در حوزه اسلامی و ایرانی خیلی كم است. این در حالی است كه باید برای 40 درصد جمعیت كشورمان كه بین 18 تا 25 سال سن دارند برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی در پایان اظهارداشت: باید در چهارچوب نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، مدیریت محتوا در عرصه فضای مجازی را گسترش داده و مطالبه مقام معظم رهبری در این عرصه را اجرایی كنیم و بكوشیم مدیریت محتوا در فضای مجازی توسط خودمان صورت گیرد.

حاج حسین یكتا: لزوم تقویت پایه‌های فكری و مدیریتی فعالان رسانه‌ای انقلابی در عرصه مجازی

حاج حسین یكتا در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: سرعت دنیا بسیار تند شده و صحنه فضای مجازی آنقدر گسترده است كه نمی‌دانیم به كجا برویم.

وی با بیان اینكه باید پایه‌های فكری خود را در فضای مجازی تقویت كنیم، تصریح كرد: باید از تخریب بمب‌ اتم‌گونه فضای مجازی توسط دشمن هراس داشت و برای عبور از این میدان برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی در نظر گرفت.

حاج‌حسین یكتا اظهارداشت: باید نیروهای انقلاب اسلامی را در عرصه فضای مجازی در پشت دشمن مستقر كرده و قلوب جوانان دنیا را فتح كنیم.

حاج‌حسین یكتا خاطرنشان كرد: امروز بزرگترین ارتش و نیروهای اسلام پشت دیوارهای بیت‌المقدس مستقر شده‌اند و تا نماز خواندن در بیت‌المقدس یك یا حسین (ع) دیگر فاصله داریم.

وی در پایان افزود: باید وحدت و یكپارچگی نیروهای انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی گسترش یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار