کد خبر: 838557
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
جهانگیری در واکنش به مقامات آمریکایی
معاون اول رئیس جمهور گفت: می‌گویند اگر دست از موشک برندارید و این کار را متوقف نکنید، شما را تحریم می‌کنیم. آیا هیچ انسان عاقلی چنین اقدامی انجام می‌دهد که خودش را از یک سلاح دفاعی محروم کند؟

جوان آنلاين: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه که در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به دوران دفاع مقدس و ایثار و فداکاری مردم در طول 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: در دنیای فعلی، هنگامی که به تجربیات 8 سال دفاع مقدس خود نگاهی می‌اندازیم، واقعا بی‌عدالتی‌ها و زورگویی‌هایی می‌بینیم که واقعا انسان متحیر می‌شود.

وی در ادامه افزود: ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس در بعضی مواقع پایتخت کشور و همچنین بخش وسیعی از کشور زیر باران موشک‌ها و هواپیماهای مدرنی که دشمنان در اختیار رژیم عراق قرار می‌دادند، قرار می‌گرفت و در این هنگام اگر به زحمت امکان تهیه یک موشک وجود داشت و می‌توانستیم شلیک کنیم، گاهی اوقات چند هفته انجام این کار را متوقف می‌کردیم. در چنین شرایطی وقتی ایران برای دفاع از خودش اقدام می‌کند که یک سلاح دفاعی و یک موشک تهیه کند، قدرت‌هایی که آن روزها موشک در اختیار دشمن ما قرار می‌دادند، امروز از گوشه و کنار دنیا با زبان تهدید با ملت ایران صحبت می‌کنند، می‌گویند که اگر دست از موشک برندارید و این کار را متوقف نکنید، شما را تحریم می‌کنیم. لذا اینچنین ملتی که آن دوران زمان جنگ را تجربه کرده آیا حاضر است همچین اقدامی بکند؟ هیچ انسان عاقلی چنین اقدامی انجام می‌دهد که بیاید خودش را از یک سلاح دفاعی و پیشگیری در این منطقه محروم کند؟

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: ما تجربه‌های بسیار زیادی از دوران دفاع مقدس داشته‌ایمو هر آنچه که ما بتوانیم این دوران پرعظمت ملت ایران را به خوبی منعکس کنیم، حتما برای آینده ایران و نسل‌های آینده تأثیرگذار و تعیین‌کننده خواهد بود.

جهانگیری تأکید کرد: امروز کار روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مستقل و متعهد از کار دیروز آنها پراهمیت‌تر نیست، روزنامه‌نگاران اخلاقمدار و مسئول، رسانه‌ها و شبکه‌های منتظم به قانون به سرنوشت کشور، حقوق اساسی ملت، همچنان پیشگامان راه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران هستند و اینچنین هم باید باشند.

وی افزود: باید تأکید کنیم که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، روزنامه‌نگارانی که در دفاع از قانون و در مبارزه با فساد و ویژه‌خواری و در ترویج فرهنگ عقلانیت، گفت‌وگو، آشتی ملی، انسجام ملی قدم برمی‌دارند، مصداق تام و تمام فداکاری و ایثارگری هستند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید ترویج فرهنگ ایثار را به گونه‌های مختلف و در سطوح مختلف به عنوان یک وظیفه دینی و ملی پیش ببریم. فداکاری فقط امری تاریخی و متعلق به دیروز نیست بلکه امروز و فردای ما بیشتر نیازمند فداکاری و شجاعت است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حجت
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
خودت میگی انسان عاقل این کار را نمی کند !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
دربرنامه هسته کمی حلوا دماغشون خورده خیا ل

ادامه دارند زینهار که ابله خیال بد کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار