کد خبر: 838540
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: با اعلام برگزیدگان بخش نهایی و مسابقه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای، 9 اثر از فیلمسازان کردستانی به بخش نهایی این جشنواره و 7 اثر به بخش غیررقابتی و اکران راه یافتند.

به گزارش جوان در کردستان، امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای 13 فیلم تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به جشنواره ارسال شد که از این میان 4 اثر «دریای کوچک من» به کارگردانی «سامان حسین‌پور»، «جیژوان» به کارگردانی «اشکان ساعدپناه»، «امید سپید» به کارگردانی «جمشید فرجوندفردا» و «معلق» به کارگردانی «آذر منصوری» تولید حوزه هنری استان کردستان در بخش رقابتی جشنواره نمایش داده می‌شود.

وی افزود: در این بخش همچنین 5 اثر دیگر از فیلمسازان استان کردستان با عناوین «نیمه خالی لیوان» به کارگردانی «زهرا اسدی»، «آدم‌ها» به کارگردانی «امیر احمدزاده»، «بار گچ به مقصد نمی‌رسد» به کارگردانی «سیدرضا سیدفاتحی» و دو فیلم «تیشه روزگار» و «نقش زن» به کارگردانی «محمد فرج‌زاده» در بخش‌های انیمیشن و داستانی به رقابت با دیگر آثار راه یافته به این بخش می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: در این بخش 141 فیلم 100 ثانیه‌ای به انتخاب هیأت داوران جشنواره به بخش نهایی راه یافته‌اند که در مجموع از نظر تعداد آثار در بین استان‌های کشور، استان کردستان بعد از استان تهران با 54 اثر و قم با 12 اثر در رتبه سوم تعداد آثار راه‌یافته به این بخش قرار دارد.

وی افزود: یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100، در سه بخش داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش اصلی‌ و مسیر تجربه با موضوعات اخلاق و سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ کار و اخلاق و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به آمادگی استان برای اکران همزمان این جشنواره در سنندج، گفت: در بخش آثار راه‌یافته برای اکران نیز 7 اثر فیلمسازان کردستانی از جمله «یک هیچ» به کارگردانی سامان حسین‌پور، «جا برای نفس تنگ است» و «آغوش به رنگ مادر» به کارگردانی سینا ایوبی، از تولیدات حوزه هنری استان کردستان و فیلم «فانوس خاموش» به کارگردانی پیام لاغری، فیلم «قطره، قطره زندگی» به کارگردانی خلیل احمدپناه، فیلم «مالاریا» به کارگردانی آکو زندکریمی و فیلم «نذر سفید» به کارگردانی سیدرضا سیدفاتحی دیده می‌شود.

مرادی تصریح نمود: در این بخش نیز در مجموع 140 اثر به بخش نهایی راه پیدا کرده است که طی روزهای 4 تا 6 اسفند ماه 95 در سینما آزادی تهران به معرض نمایش گذاشته شده و برگزیدگان جشنواره نیز در اختتامیه‌ای که 6 اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

شایان ذکر است؛ مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در دوره گذشته در سنندج و به میزبانی حوزه هنری استان کردستان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر