کد خبر: 838526
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
مسؤول توسعه هواشناسی کاربردي آذربایجان شرقی خبر داد
مسؤول توسعه هواشناسی کاربردي آذربایجان‌شرقی با یادآوری اینکه در استان ۳۴ هزار نفر کاربر فعال کشاورزی شناسایی شده است، گفت: به ۲۰ هزار نفر از آنها از طریق کانال‌های مستقیم هشدارهای جوی ارسال می‌شود.
یونس اکبرزاده  در جلسه هم‌اندیشی کاربرد داده‌ها و اطلاعات هواشناسی در کشاورزی اظهار داشت: نقش هواشناسی در مدیریت کشاورزی در بخش‌های مختلف زنبورداری، انبارداری، حمل و نقل ،عشایر و بازار محصولات کشاورزی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ۳۸ مرکز ایستگاه کشاورزی وجود دارد، گفت: در استان آذربایجان‌شرقی یک ایستگاه کشاورزی در خسروشهر وجود دارد که نیاز به گسترش دارد.

مسؤول توسعه هواشناسی استان تصریح کرد: انواع خدمات آماری، اطلاعاتی، پیش‌بینی، هشدار، اخطاریه و پژوهش در هواشناسی استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: آمار به صورت روزانه هفتگی، ماهانه و سالانه بوده و پیش‌بینی‌ها به صورت روزانه، سه روزه، هفتگی و فصلی ارائه می‌شود که به صورت پیامک و سایت و فاکس به نهادها ارسال می‌شود.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: در بخش تحقیقات شاخص‌های خشکسالی سلامت گیاهی به صورت نقشه در سایت هواشناسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نقش پیش‌بینی‌های میان مدت هواشناسی در کشاوری و منابع طبیعی در آتش‌سوزی جنگل کودپاشی، سمپاشی، تگرگ و برف است، گفت: در تعیین زمان برداشت و کشت و دیم و بحث تعیین الگویی کشت و خشکسالی و بیابان‌زدایی نیز از پیش‌بینی‌ها استفاده می‌شود.

کارشناس تحقیقات هواشناسی استان تاکید کرد: مدیریت مخاطرات در بخش کشاورزی اهمیت دارد.

وی به ایجاد سامانه تهک( توسعه هواشناسی کاربردی ) در هواشناسی اشاره کرد و افزود: این سامانه در بخش کشاورزی نیز مورد استفاده می‌گیرد و دارای هفت مرحله است.

اکبرزاده با یادآوری اینکه در استان ۳۴ هزار نفر کاربر فعال کشاورزی شناسایی شده است، گفت:  به ۲۰ هزار نفر از آنها از طریق کانال‌های مستقیم هشدارهای جوی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: هر هفته یکشنبه و چهارشنبه توصیه‌های کشاورزی فرستاده می‌شود.

مسؤول توسعه هواشناسی کاربردی استان بیان داشت: ۱۳ دستگاه ضدتگرگ در استان داریم و زمانی که رادار هواشناسی اخطار لازم را بدهد از طریق پیامک به کاربران ارسال می‌کنیم.

وی یادآور شد: در آمار میزان خسارت کشور در سال ۹۳ استان آذربایجان‌شرقی رتبه دوم بیشترین خسارت را دیده است که این میزان ۱۶.۸۴ میلیارد ریال بود که بیشترین شبستر مراغه و اهر بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر