کد خبر: 838525
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
فرماندار تبریز گفت: برخی افراد حقیقی و حقوقی نسبت به صدور مجوز استفاده ی نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت به جای گاز، به فرمانداری تبریز فشار وارد می کنند!
 رحیم شهرتی فر  با بیان اینکه تمام قد در برابر تمام فشارهای مختلف خواهد ایستاد افزود: ظاهرا برای فراد یاد شده، بالاتر از سلامت شهروندان اولویت های دیگری وجود دارد!

وی در خصوص دلیل اعمال فشار برای استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز گفت: به ما اعلام شده از آنجاکه با فرا رسیدن زمستان، نیروگاه برق تبریز با افت فشار گاز مواجه می شود، لازم است به منظور جلوگیری از قطع برق در آذربایجان، سوخت مازوت وارد مدار شود.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه عده ای به جای "تدبیر" همواره راحت ترین راه را برای رفع مسئولیت انتخاب می کنند تصریح کرد: هوای تبریز به همین حال هم بشدت آلوده و برای شهروندان خطرناک است چه برسد که سوخت مازوت هم وارد مدار نیروگاه شود!

وی با بیان اینکه شخص آقای استاندار هم پشتیبان نظر فرمانداری است ادامه داد: از یک هفته ی گذشته هر روز چندین نفر با تماس تلفنی و حضوری نسبت به صدور مجوز سوخت مازوت به ما فشار می آورند اما تسلیم این درخواست نخواهیم شد.

شهرتی فر در ادامه با اشاره به وضعیت سوخت نیروگاه های حرارتی مشابه در ایران گفت: در سایر نقاط کشور، نیروگاه های دوگانه سوز حرارتی در صورت کمبود گاز از سوخت جایگزین گازوئیل استفاده می کنند اما فناوری قدیمی نیروگاه تبریز به گونه ای است که به غیر از گاز، فقط با مازوت کار خواهد کرد.

شهرتی فر یادآور شد: سوخت مازوت چندین برابر گازوئیل تولید آلودگی می کند و با وضعیت هوای تبریز، صدور مجوز برای آن فاجعه بار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهکار ارائه شده از سوی فرمانداری تبریز به مسئولات وزارت نیرو گفت: اگر بهانه ی آقایان، افت فشار گاز است بهتر است نیروگاه های دیگر که توانایی استفاده از گازوئیل را دارند از مدار خارج شده و گاز آنها به نیروگاه تبریز اختصاص یابد.

شهرتی فر اظهار داشت: در این صورت، ضمن اینکه استفاده از گازوئیل برای شهرهای دیگر بحران زا نخواهد بود، کلانشهر تبریز نیز بیش از این با بحران آلایندگی آب و هوا دست به گریبان نمی شود.

فرماندار تبریز همچنین تاکید کرد: لازم است مسئولان امر برای اصلاح فناوری نیروگاه تبریز از سوخت مازوت به گازوئیل پیش بینی های لازم را انجام دهند تا دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نباشیم.

یادآور می شود میزان و مدت زمان آلایندگی هوای کلانشهر تبریز در زمستان 95 بی سابقه بوده و مشکلات بسیاری به همراه داشته است.

گفته می شود بالاترین شاخص آلودگی خود شهر تبریز ۹۵ تا ۱۰۰ واحد است که ۷۵ واحد آن متعلق به مازوت نیروگاه حرارتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر