کد خبر: 838498
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
هر 2 مقتول در جریان روابط نامشروع به قتل رسیده‌اند
راز قتل دو مرد كه در جريان دو پرونده جداگانه به كام مرگ رفته بودند به علت شناسايي نشدن قاتل سر به مهر ماند. گمانه‌زني‌ها حكايت از اين دارد كه دو مقتول به علت روابط نامشروع به قتل رسيده‌اند.
به گزارش خبرنگار ما، اولين پرونده مربوط به قتل مرد 57 ساله‌اي به نام فريدون است كه دو سال قبل با ضربات چاقو به قتل رسيد. سي و يكم فروردين ماه سال 93 بود كه برادر فريدون با پليس تماس گرفت و گم شدن او را گزارش كرد. او گفت: برادرم كارگر شهرداري منطقه 5 بود. روز گذشته همكارش تماس گرفت و گفت چند روزي است كه سركار نمي‌آيد. خودم چندبار با تلفن برادرم تماس گرفتم، اما گوشي او خاموش بود و كسي هم از او خبر نداشت. حالا هم براي يافتن او درخواست كمك دارم.
بعد از مطرح شدن شكايت تحقيقات در اين باره به جريان افتاد تا اينكه مأموران كلانتري 164 قائم، جسدي با همان مشخصات را در شهرك لاله كشف و به پزشكي قانوني منتقل كردند. برادر فريدون بعد از حضور در پزشكي قانوني هويت وي را تأييد كرد. بررسي‌ها حكايت از آن داشت كه مرد ميانسال با ضربات چاقو هدف قرار گرفته و جان خود را از دست داده است. بعد از آن بود كه پرونده با موضوع قتل عمد تشكيل شد و تحقيقات ادامه پيدا كرد.

 يكي از همكاران فريدون در تحقيقات به پليس گفت: مدتي بود كه فريدون ناراحت بود. هر چه از او سؤال مي‌كردم، جواب درستي نمي‌داد. يك روز مردي به محل كارمان آمد و سراغ فريدون را گرفت. وقتي علت را پرسيدم، ادعا كرد فريدون با پسر يكي از اقوام او كه 15 ساله است رابطه برقرار كرده است. او خيلي عصباني بود و تهديد كرد كه فريدون را خواهد كشت. متأسفانه مقتول داراي بداخلاقي‌هاي زيادي بود. بارها متوجه شده‌بودم كه در محل‌هاي پر رفت و آمد مزاحمت‌هاي زيادي را براي نواميس مردم ايجاد مي‌كند. هرچه به او تذكر مي‌دادم، اعتنايي نمي‌كرد و به رفتارهايش ادامه مي‌داد.  مأموران پليس در بررسي‌هاي بعدي چند نفر را به عنوان مظنون بازداشت و از آنها تحقيق كردند، اما از آنجا كه شواهدي عليه‌شان مطرح نبود، آزاد شدند.

از آنجا كه تلاش‌ها براي بازداشت عامل يا عاملان حادثه با بن‌بست مواجه شده‌بود، خانواده مقتول با ارسال لايحه‌اي به دادستان درخواست دريافت ديه از بيت‌المال را مطرح كردند. بنابراين با موافقت دادستان پرونده براي بررسي به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.  روز گذشته بعد از اعلام رسميت جلسه توسط قاضي عبداللهي و مستشار كيخواه، اولياي‌دم بنا به دستور هيئت قضايي به علت شناسايي نشدن متهم يا متهمان درخواست ديه كردند. هيئت قضايي بعد از شور درخواست ديه از بيت‌المال را صادر كرد.
   
خروج از كشور بعد از قتل
دومين پرونده مربوط به قتل مرد جواني به نام محمد است كه پنج‌سال قبل با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. همسر او به پليس گفت: شب حادثه براي خريد شارژ به مغازه رفته بودم.  هنگام برگشت متوجه شدم كه جسد شوهرم جلوي خانه افتاده است. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني يكي از دوستان مقتول گفت: مدتي قبل يكي از دوستانم به نام قادر از محمد به خاطر ارتباط نامشروع با همسرش شكايت داشت و از عصبانيت او را تهديد به مرگ كرد. بعد از توضيحات دوست مقتول مأموران دريافتند قادر تبعه افغان بوده است كه بعد از ارتكاب جرم از كشور خارج شده  و به افغانستان فرار كرده است. بنابراين خواهرمتهم مورد بازجويي قرار گرفت و در جواب به مأموران گفت: قبل از حادثه برادرم بارها از اختلاف با همسرش به خاطر ارتباط با دوستش محمد برايم گفته بود. يك شب قادر به منزل ما آمد و هراسان مبلغ 70 هزارتومان را درخواست كرد. وقتي از او علتش را پرسيدم، گفت مي‌خواهم به افغانستان بروم. با اقرارهاي خواهر متهم و اسناد و مدارك موجود متهم شناسايي شد، اما به علت خارج شدن از كشور مأموران پليس موفق به دستگيري او نشدند. بنابراين اين پرونده بنا به درخواست قصاص از سوي اولياي‌دم بعد از صدور كيفرخواست به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.  روز گذشته اين پرونده توسط قاضي عبداللهي و مستشار كيخواه رسيدگي شد. بعد از اعلام رسميت جلسه بنا به درخواست هيئت قضايي اولياي‌دم به علت بازداشت نشدن متهم درخواست ديه كردند. هيئت قضايي بعد از شور دستور پرداخت ديه از بيت‌المال را صادر كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار