کد خبر: 838488
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
گوگل مپ مقبره هاشمي رفسنجاني را به جاي حرم امام خميني(ره) جا مي‌زند! با سرچ «حرم امام» يا «Holy shrine Imam Khomeini» در گوگل، خيابان لاله زار تهران به كاربر نشان داده مي‌شود...
گوگل مپ مقبره هاشمي رفسنجاني را به جاي حرم امام خميني(ره) جا مي‌زند! با سرچ «حرم امام» يا «Holy shrine Imam Khomeini» در گوگل، خيابان لاله زار تهران به كاربر نشان داده مي‌شود؛ كه همين موضوع هم با توضيح «Closed»  تكميل شده است. يعني از منظر نقشه گوگل، حرم امام خميني در خيابان لاله‌زار تهران است كه آن هم بسته شده است! جالب‌تر اينكه براي يافتن حرم حضرت امام در نقشه گوگل بايد نام Hashemi Rafsanjani را جست‌وجو كرد.

اين جعل آدرس هم بعد از فوت آقاي هاشمي اتفاق افتاده و پيش از اين نام حرم امام (ره) در گوگل مپ، همان حرم امام بوده است. مشخص نيست چرا اين ابزار جست‌وجو خيابان لاله‌زار را براي حرم امام خميني نشانه‌گذاري مي‌كند، اما آنچه واضح مي‌نمايد، اين است كه عمدي در پس اين قضيه نهفته است، چرا كه نام حرم امام نه ناشناخته است و نه جديدالتأسيس؛ پيش از اين هم حرم امام خميني درست جايابي شده بود.  گوگل مپ كه حتي نام كوچك‌ترين مغازه‌ها در پس كوچه‌هاي كلانشهرها را هم درست مكان‌يابي و ارائه مي‌كند، يد طولايي در جعل عناوين و آدرس‌ها دارد. در موارد بسياري ديده شده كه نام جعلي خليج ع ـ ر ـ ب به جاي خليج هميشه فارس در گوگل بارگذاري شده است؛ حتي بارها مشاهده شده كه ابزارهاي اينترنتي براي انتخاب نام يك مكان مشهور كه سابقه چند صد ساله داشته است، ‌همه‌پرسي عمومي برگزار كرده‌اند ! در كنار همه اين مسائل، سكوت مسئولان دولتي در قبال اين جعل عنوان درخور تأمل است. واضح است كه موضع‌گيري قاطع در قبال حذف نام حرم بنيان‌گذار جمهوري اسلامي و جايگزين كردن نام هاشمي با آن مي‌تواند شائبه عمدي بودن استمرار اين اقدام از سوي مسئولان وزارت خارجه يا لااقل خوشايندي مسئولان دولتي از اين جعل و تحريف را از اذهان بزدايد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار