کد خبر: 838405
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
مدیرعامل آبفای جنوبغربی استان تهران خبر داد:
مدیر عامل آبفای جنوب غربی استان تهران گفت: عملیات پایانی لوله گذاری خط انتقال فاضلاب در شهرستان اسلامشهر در حال انجام است .
محمدرضا عباسی
سید مهدی موسوی مدیرعامل آبفای جنوبغربی استان تهران، ،اظهارداشت :عملیات پایانی لوله گذاری خط انتقال فاضلاب در شهرستان اسلامشهر با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال در حال انجام است .

موسوی افزود:باتوجه به اتمام مراحل عملیات اجرایی وبهره برداری ازطرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اسلامشهرو ضرورت تکمیل خط انتقال،عملیات لوله گذاری پایانی این طرح به طول 980 متر به مرحله اجرا در آمده است .

وی اشاره به مشخصات فنی این طرح ،بیان کرد:این عملیات لوله گذاری خط انتقال با اعتباری بالغ بر23 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و طرح سفر ریاست جمهوری به متراژ 7600 متر آغاز شده است .

موسوی تاکید کرد:این خط انتقال با استفاده از لوله های بتنی سایز 1600 و 1400 میلی متری برای انتقال فاضلاب اسلامشهر ، واوان و مسکن مهر ضیاءآباد و شهرک امام خمینی (ره) با بیش از 81 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است .

وی تصریح کرد: لوله گذاری مرحله پایانی این طرح به متراژ 980 متر از اوایل بهمن ماه جاری آغاز شده و براساس برنامه زمانبندی ومطابق سرعت عمل فعلی پروژه،پیش بینی می شود حداکثر ظرف اسفند ماه سال جاری اتمام و مرحله بهره برداری برسد .

رئیس هیئت مدیره آبفای جنوب غربی استان تهران افزود: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اسلامشهر در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ابنیه ای 92 درصد و الکترومکانیکال 60 درصدودر مجموع با 81 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: طبق برنامه زمانبندی شده نیم مدول اول این طرح با تحت پوشش قرار دادن 110 هزار نفر جمعیت و تصفیه فاضلاب به میزان 22 هزار مترمکعب در شبانه روز حداکثر ظرف خردادماه سال 1396 به بهره برداری خواهد رسید .

مدیر عامل آبفای جنوب غربی استان تهران ، خاطر نشان کرد:با تکمیل و بهره برداری از طرح تصفیه خانه های فاضلاب در شهرهای اسلامشهر، رباط کریم وهمچنین شهر جدید پرند که این در حال اجرا وعملیات پایانی هستند ،علاوه براستفاده بهینه ومطلوب از فاضلاب تصفیه شده در امر صنعت و کشاورزی ، قدم بزرگی در راستای سلامت محیط زیست برداشته می شود .

شهرستان اسلامشهربا جمعیت بالغ بر700هزارنفر در جنوب غربی استان تهران در همسایگی کللانشهر تهران قرارگرفته وبا توجه به اینکه اراضی مستعد کشاورزی بیشماری در این شهرستان واقع شده و بعنوان یکی از قطبهای کشاورزی در سطح استان است ، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب واستفاده از پس آبهای تولیدی آن،می تواند علاوه بر افزایش بهداشت منطقه و کاهش آثار مخرب زیست محیطی فاضلاب ، زمینه ای برای افزایش تولیدات کشاورزی و رونق اقتصادی شهرستان بوجود آورد.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر