کد خبر: 838338
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان :
حضور پرشور و گسترده مردم اصفهان در راهپیمایی 22 بهمن تقویت روحیه مردم را بار دیگر به جهانیان ثابت کرد، سردمداران آمریکا بدانند روحیه مقاومت در مردم ایران هرگز خاموش نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورا ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است که این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است.

رضا امینی گفت: با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرت زهرا (س) نازل شده که از آن جمله می‌توان ‌آیه‌ تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر و آیه اعطای حق ذی القربی را نام برد.

وی از مردم اصفهان برای حضور حماسی آن‌ها در راهپیمایی 22 بهمن تشکر و قدردانی کرد و گفت: مردم اصفهان همیشه وفادار به امام، انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند، امسال نیز با حضور حماسی خود پاسخی قاطع به یاوه‌سرائی‌های استکبار جهانی به ویژه ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا دادند.

امینی با اشاره به اینکه حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقویت روحیه مردم را بار دیگر به جهانیان ثابت کرد، گفت: سردمداران آمریکا بدانند روحیه مقاومت در مردم ایران هرگز خاموش نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به راه‌اندازی سامانه سنا سفر برای نخستین بار در کشور و در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه سنا سفر برای تمامی شرکت‌ها در ترمینال‌های مسافربری تعبیه شده که این کار گامی موثر در راستای امنیت روانی مسافر ایجاد کرده است.

*مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند تا مردم به آ‌ن‌ها بی‌اعتماد نشوند

در ادامه محمدرضا فلاح عضو شورای شهر نیز با اشاره به اینکه خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم سبب می‌شود تا مردم بیش از پیش به مسئولان امیدوار شوند، گفت: مسئولان باید خود را وقف مردم و انقلاب کنند و از هرگونه دست درازی و استفاده از بیت المال و موقعیت خود دوری کنند.

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: مسئولان باید بدانند توسعه کشور بدون حضور فعال مردم در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر به عنوان یکی از ارکان مدیریت کشور تضمین کننده حضور شهروندان در عرصه توسعه جامعه هستند، گفت: مردم توسط شوراها می‌توانند مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و از اقدامات مسئولان باخبر شوند که این کار سبب دلگرمی و افزایش اعتماد مردم می‌شود، اما متاسفانه با توجه به اهمیت و نقش شوراها در قانون اساسی هنوز شوراها منزلت و جایگاه قانونی خود را نیافتند، از این رو با توجه به گذشت 17 سال از تاسیس شوراها باید این حوزه را آسیب شناسی کرد.

فلاح خاطرنشان کرد: قانون اساسی به عنوان بزرگترین سند جمهوری اسلامی، شوراها را به عنوان یکی از ارکان مستقل معرفی کرده است اما اختیاراتی که مجلس شورای اسلامی برای شوراها به تصویب رسانده همخوانی با امور هفت گانه قانون اساسی ندارد و متاسفانه هرچقدر به جلو حرکت کردیم جایگاه شوراها ضعیف‌تر شده که نمونه آن را می توان در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت و نمایندگان مجلس، شوراهای اسلامی را در مقابل خود ندانسته بلکه در کنار خود بدانند تا این نهاد مردمی دچار ضعف نشود.

*مسئولان، بودجه‌ای برای حلقه چهارم ترافیک شهر اصفهان در نظر بگیرند

سردار کریم نصر اصفهانی عضو شورای شهر اصفهان در تذکر خود اظهار داشت: مردم ایران اسلامی به ویژه مردم شهید پرور اصفهان با حضور خود در حماسه روز 22 بهمن که مشت محکمی بر دهان یاوه گویان انقلاب اسلامی به ویژه رئیس جمهور جدید آمریکا زدند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه بودجه 96 در دستور کار است از مسئولان می‌خواهیم بودجه‌ای برای احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در نظر بگیرند.

*شورای نگهبان طرح یک فوریتی قانون انتخابات شورا را مورد بررسی قرار دهد

ابوالفضل قربانی عضو شورای شهر اصفهان در تذکر خود اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور ماده‌ای را به تصویب رساند که براساس آن زمان شروع به کار شوراها یک ماه پس از برگزاری انتخابات قرار گیرد.

عضور شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از این رو شروع به کار شوراها در دوره آینده به صورت سیال خواهد بود این در حالی است که مردم، نمایندگان خود را برای یک دوره 4 ساله انتخاب کردند، همچنین به استناد این قانون عمر شورای چهارم کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: براین اساس از اعضای شورای نگهبان در خواست می‌کنم، این مصوبه مجلس را با دقت بیشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

*افزایش 32 درصدی بهای بلیط اماکن تفریحی اصفهان

در جلسه امروز شورای شهر اصفهان از طرف اعضای شورای مصوب شد که از تاریخ 20 اسفند 95 لغایت 15 فروردین 96 بهای بلیط باغ‌های پرندگان، پروانه‌ها، گل‌ها، خزندگان و موزه صدف‌ها برای شهروندان و مسافران 32 درصد افزایش یابد.

در این جلسه نرخ مصوب برای ایام نوروز 96 باغ پرندگان 10 هزار تومان، باغ پروانه‌ها 4 هزار تومان، باغ خزندگان 7 هزار تومان موزه صدف‌ها 4 هزار تومان از طرف اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

همچنین برای بقیه روزهای سال که از 21 فروردین 96 لغایت 19 اسفند 96 است، نرخ مصوب بهای بلیط باغ پرندگان 7 هزار تومان، باغ پروانه‌ها 4 هزار تومان، باغ خزندگان 5 هزار تومان و موزه صدف‌ها 3 هزار تومان است.

اعضای شورای شهر اصفهان در این جلسه از شورا پیشنهاد خرید میلگرد برای ذوب آهن اصفهان، پیشنهاد بهای بلیط باغ‌های پرندگان و پروانه ها و خزندگان و موزه صدف‌ها در ایام نوروز و بقیه روزهای سال 96، صدور کارت اسکان مهاجران افغانستانی و افزایش بهای خدمات شهری را به تصویب رساندند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار