کد خبر: 838301
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با افتتاح پروژه پایاب سد خداآفرین تولید محصولات کشاورزی در اردبیل به ۶ میلیون تن می‌‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،عدیل سروی در جلسه بررسی وضعیت اراضی استان اردبیل اظهار داشت: امسال 57 هزار تن دانه‌های روغنی توسط کشاورزان استان اردبیل برداشت و خریداری شده که امیدواریم براین اساس در سال‌های آتی بیش از پیش شاهد توسعه و کشت دانه‌های روغنی در استان باشیم.

وی در مورد وضعیت تولید محصولات استراتژیک و مهم در راستای اقتصاد مقاومتی افزود: این استان در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک و مهم رتبه نخست تا هفت کشوری را دارد، به گونه‌ای که تعداد این محصولات شاخص و مهم بالغ بر 16 قلم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در 2 سال اخیر رشد محصولات کشاورزی در استان رشد چشمگیری داشته است و از 3 میلیون و 700 هزار تن به 4 میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته است که این میزان با افتتاح پروژه پایاب سد خداآفرین به حدود 6 میلیون تن خواهد رسید.

سروی بیان کرد: به همت کشاورزان استان در سال 92 حدود 150 هزار تن و در سال 93 حدود 220 هزار تن و در سال 94 نیز 540 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است و در سال 95 رکورد بیشترین برداشت گندم در استان شکسته شد و بیش از 602 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با کمیسیون اقتصادی مجلس انجام گرفته و کشت فراسرزمینی در کشورهای آذربایجان، اوکراین و قزاقستان در دستور کار قرار گرفته و استان اردبیل یکی از مستعدترین مناطق برای کشت و توسعه صادرات به کشورهای همجوار محسوب می‌شود که در این باره برنامه‌ریزی و تمهیدات  لازم انجام شده و از کشاورزان در قالب تعاونی و شرکت‌های حقوقی حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر