کد خبر: 838290
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خبرداد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت که تا کنون 320 هزار سند دیجیتال از آثار به جامانده از شهدای این استان جمع آوری شده است.

ابراهیم طاهرنژادافزود: استان البرز دارای 4 هزار و 225 شهید است که بسیاری از آنان دارای آثاری همچون وصیت نامه، عکس، فیلم، دست نوشته و ... هستند که با جمع آوری این آثار آنان را به صورت اسناد دیجیتالی تبدیل کرده ایم.

 وی اظهار داشت: این اسناد در سامانه الکترونیک نوید شاهد بارگذاری شده و به عناوین مختلف از آن ها استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: شهدای تعدادی از خانواده های شهدای ساکن در البرز از غرب کشور هستند که فاقد وصیت نامه هستند.

وی گفت که برای یادبود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان در طی سال ضمن تالیف کتب مختلف برنامه های مختلفی با حمایت ارگان ها و نهادهای مختلف انجام می شود.

وی اخیر که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر بوده گرامیداشت روز شهدا در روز 22 اسفند است که همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید است.

 

تالیف 10 عنوان کتاب وصایای شهدای البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان داشت: یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی در سال جاری تالیف 10 عنوان کتاب وصایای موضوعی شهدای استان است.

 وی با بیان اینکه از وصیت نامه شهدا می توان استفاده فراوانی برد، گفت: در پژوهشی که در وصیت نامه های به جامانده از شهدا انجام شده، بیشتر آنان نسبت به نماز، نماز اول وقت، رعایت سبک زندگی، توجه به امر حجاب، ولایت مداری و ولایت پذیری تقید داشته اند و از آن در زندگی مردم استفاده می شود.

 وی افزود: سیر در واقعه عاشورا، قدس و فلسطین، امر به معروف و نهی از منکر، اخلاق مداری، مقاومت، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ جهادی و اکنون فرهنگ مقاومت در سوریه، عراق و یمن از دیگر دستاوردهای پژوهش در وصیت نامه شهداست.

استان البرز دارای 15 هزار و 743 ایثارگر شامل شهید، جانباز و آزاده و 4 هزار و 225 شهید تقدیم انقلاب اسلامی است و 2 درصد جامعه ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده است.

 در استان 2 خانواده دارای 4 شهید، 7 خانواده دارای 3 شهید، 152 خانواده دارای 2 شهید و 4 هزار و 64 خانواده نیز دارای یک شهید هستند.

تعداد جانبازان بالای 70 درصد در این استان 206 نفر، جانبازان 50 تا 69 درصد 527 نفر، جانبازان 25 تا 49 درصد 3 هزار و 635 نفر و جانبازان زیر 25 درصد در استان البرز 6 هزار و 212 نفر هستند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار