کد خبر: 838258
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طبق نظر مجمع تشخیص مصلحت مصوبه بازنشستگی زنان با ۲۰ سال خدمت برای دولت بار مالی دارد، گفت: برای رفع ایرادات مدنظر مجمع سن ۵۵ سال برای زنان در نظر گرفته شده است.
سلمان خدادادی، در خصوص ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه مجلس در برنامه ششم در خصوص بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت، اظهار داشت: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شده که هر مصوبه‌ای که به دولت هزینه و بار مالی تحمیل کند قابل قبول نبوده و نباید اجرا نشود، بنابراین مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به این مورد برخی مواد برنامه ششم را مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانسته است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت برای دولت ایجاد هزینه می‌کند، افزود: مجمع بر این باور است که با این مصوبه صندوق‌های بازنشستگی باید سال‌های بیشتری به زنان با 20 سال سابقه خدمت حقوق پرداخت کنند چون سن امید به زندگی در میان زنان تا 75 سال افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال فردی که در 40  سالگی بازنشست می‌شود به میزان 35 سال می‌تواند حقوق دریافت کند که بار مالی بر دولت تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس کمیسیون اجتماعی در جلسات مجمع برای بررسی این موضوع حضور داشتند، تصریح کرد: در جلسات مجمع از مصوبه مجلس در این خصوص دفاع و تاکید شد که مصوبه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبری درخصوص خانواده است، البته اعضای مجمع تا حدودی این موضوع را قابل قبول دانستند و مقرر شد برای رفع ایرادات سنی برای این موضوع مشخص شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجمع پیشنهاد 60 سالگی را برای بازنشستگی زنان با 20 سال خدمت مطرح کرد، گفت: مجلس پیشنهاد سن 55 سال را مطرح کرد و امیدواریم این میزان سن با 20 سال سابقه خدمت مصوب شود یعنی با درنظرگرفتن سن 55 سالگی می توان ایرادات مد نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را مرتفع کرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به شورای نگهبان مصوبه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه خدمت را مغایر با بند 16 اقتصاد مقاومتی دانست.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
آقایان با تاببد سن 55 سال خیلی به خودشان زحمت می دهند زیرا با این سن سابقه خیلی ها از 30 سال هم می گذرد تازه فقط مسئله سن نیست شما مشکلات بعضی از خانواده ها را ببینید که با عدم رضایت آقایان برای ادامه کار خانمها بخاطر فرزندان و با توجه به تام الاختیار بودن آنان به لحاظ همه حق وحقوقهای قانونی و اجتماعی بدون بازنشستگی و صرفا استعفا ضرر فقط متو جه خانمها است لطفا شرایط خانواده ها را در نظر بگیریید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر