کد خبر: 838245
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
با وجود ادعاهاي ظاهري ترامپ، هيچ نگراني از بابت حرف‌هاي او در ايران وجود ندارد چرا كه او فردي تازه‌مسلك و محاسبه‌گر است و با سد آهنيني چون ايران درگير نمي‌شود.
علي‌اكبر ولايتي، رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنيم درباره اظهارات تنش‌زاي دونالد ترامپ رئيس‌جمهور جديد امريكا گفت: ما هيچ‌گونه نگراني‌اي از بابت اظهارات ترامپ نداريم، چرا كه به‌رغم ادعاهاي ظاهري او، اينطور نيست كه هركاري دلش بخواهد هم بتواند انجام بدهد. وي درباره شائبه‌هاي احتمال مواجهه سخت ايران و امريكا در دوران دولتداري ترامپ در كاخ سفيد نيز تأكيد كرد: ترامپ تازه مسلك و محاسبه‌گر است و هيچ وقت با كشوري كه مردم و دولت و حكومتش همچون سد آهنين هستند، وارد چنين مواجه‌هايي نمي‌شود. ضمن اينكه حتي اگر بخواهد شانس خود را هم امتحان كند شكست بي‌سابقه‌اي در طول تاريخ امريكا رقم خواهد خورد چرا كه حتماً امريكاي امروز قوي‌تر از آن زماني نيست كه به عراق و افغانستان و ... حمله كردند و ايران هم قدرتش از اين كشورها كمتر نيست؛ بنابراين ترامپ به‌رغم ادعاهاي ظاهري‌اش اين محاسبات را يقيناً پيش خود مي‌كند.

دكتر ولايتي ادامه داد: غيراز اينكه محاسبات ترامپ به او اجازه جسارت به ايران را نخواهد داد، مسئله بعدي اين است كه در خود امريكا هم وضعيت به گونه‌اي نيست كه ترامپ هرچه دلش بخواهد بتواند انجام دهد؛ مثلاً در همين موضوع منع ورود مسلمانان، ديديم كه دستگاه قضايي امريكا واكنش نشان داد و اجراي اين فرمان را متوقف كرد. بسياري از مطبوعات و سياستمداران متنفذ امريكايي مقابل ترامپ ايستاده‌اند، بنابراين اينطور نيست كه ترامپ براي اقدامات عجيب و غريب بتواند همراهي لازم را ايجاد كند. مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل افزود: امريكا با تمام متحدان منطقه‌اي و غربي خودش از طريق تروريست‌هاي نيابتي شش سال است نتوانسته‌اند دولت سوريه را مغلوب كنند و آنچه اتفاق افتاده دقيقاً عكس اين مسئله است چرا كه امروز دولت سوريه پيروزي‌هاي فراواني كسب كرده و دست كاملاً برتر را دارد و پيروز نهايي نيز يقيناً از آن دولت مشروع و مردم سوريه خواهد بود؛ بنابراين وقتي اينها نتوانستند با اين همه عده و تداركات و تجهيزات عليه دولت قانوني سوريه كاري بكنند، سخن گفتن آنان از مواجهه با ايران كه از نظر قدرتمندي و ظرفيت، بالاتر از برخي كشورهاي ديگر است، هيچ معنايي ندارد. ولايتي با تأكيد مجدد بر اينكه هيچ نگراني در ايران بابت اظهارات ترامپ وجود ندارد، گفت: البته صرف‌نظر از موضوع ترامپ، ايران اسلامي اولاً با هيچ كس سر جنگ ندارد و به دنبال تنش‌زايي نيست اما در دفاع از كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران و منافع ملي هم لحظه‌اي به خودش ترديد نمي‌دهد و درنگ نمي‌كند و در اين ميان هم تفاوتي ندارد كه كشور متخاصم، به ظاهر قدرتمند باشد يا خير؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار