کد خبر: 838228
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
شليك چند فروند موشك كاتيوشا به منطقه سبز بغداد كه همزمان با حمله نيروهاي ضدشورش به تظاهرات طرفداران مقدي صدر صورت گرفت موجي از نگراني را در ميان مقامات عراقي ايجاد كرده است.
مقام‌هاي عراقي اعلام كردند روز شنبه چندين فروند موشك كاتيوشا از مناطق شمالي بغداد به منطقه سبز كه به شدت تحت حفاظت قرار دارد شليك شده است. شليك اين موشك‌ها پس از آن صورت گرفت كه در جريان درگيري ميان نيروهاي امنيتي و معترضان هوادار مقتدي صدر، عده‌اي كشته شدند. به گزارش دويچه‌وله، تظاهركنندگان تلاش داشتند سد امنيتي را شكسته و وارد منطقه سبز شوند. منطقه سبز مقر كميسيون انتخابات و بسياري از ساختمان‌هاي دولتي است. اين تظاهرات عليه فساد برگزار شده بود و تظاهركنندگان خواستار اصلاح قانون انتخابات شده بودند. در جريان متفرق كردن تظاهركنندگان بيش از ۲۰۰ نفر زخمي شده‌اند. تظاهرات در ابتدا مسالمت‌آميز بود. بسياري پرچم‌هاي عراق را در دست داشتند و تعداد زيادي به سخنراني پرداختند. پليس مي‌گويد، بعد از آنكه تعدادي تلاش كردند وارد منطقه سبز شوند، مجبور به استفاده از گاز اشك‌آور و گلوله‌هاي پلاستيكي شده است. در همين حال، سرايا السلام وابسته به جريان صدر روز شنبه هر گونه ارتباط با پرتاب موشك به منطقه الخضراء را رد كرد و افزود: شيوه اصلاحات كه رهبر جريان صدر مطرح كرده مسالمت‌آميز است.

اين گروه شديداً عمليات پرتاب موشك‌هاي كاتيوشا را به اين منطقه محكوم كرد و افزود: ما از اين عمليات به طور كامل اعلام برائت مي‌كنيم. از سوي ديگر، دولت حيدر العبادي، نخست‌وزير عراق اعلام كرد تحقيق خواهد كرد تا معلوم شود مسئوليت خشونت بر عهده كيست. مقتدي صدر از هواداران خود خواسته بود براي تأكيد بر خواسته‌هايشان به منطقه سبز نزديك شوند اما هشدار داده بود  وارد آن نشوند. او همچنين خواسته بود  تظاهركنندگان تا غروب شنبه در خيابان‌ها بمانند. تظاهركنندگان خواستار تشكيل كميسيون مستقل انتخابات و اصلاحاتي‌ هستند كه احزاب كوچك‌تر را قادر مي‌سازد، وارد نهاد قدرت شوند. آنها احزاب بزرگ را به فساد و پارتي‌بازي متهم مي‌كنند. در ماه سپتامبر در عراق انتخابات شوراهاي استاني برگزار خواهد شد. در همين زمان نيز مأموريت كميسيون انتخابات فعلي به پايان خواهد رسيد. در سال آينده در عراق پارلمان جديد انتخاب خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار