کد خبر: 838227
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
براساس حكم ضد مهاجرتي رئيس‌جمهور انجام شد
مأموران مهاجرت و گمرك امريكا صدها نفر را در نقاط مختلف اين كشور به ظن غيرقانوني بودن حضور آنها در ايالات متحده بازداشت كردند، اقدامي كه منجر به نگراني گروه‌‌هاي حقوق بشري شده است.
مأمورين گمرك و مرزباني امريكا روز شنبه در عمليات‌هاي مختلف، 300 نفر را كه مظنون به غيرقانوني بودن حضور آنها در امريكا هستند، بازداشت كردند. بخش مهمي از اين عمليات‌ها در جنوب كاليفرنيا اتفاق افتاده است كه ترامپ هفته قبل در گفت‌وگو با فاكس نيوز گفته بود از كنترل خارج شده و تهديد كرد در صورت اقدام اين ايالت بر خلاف سياست‌هاي ضدمهاجرتي بودجه آن را قطع مي‌كند. عمليات‌هاي مشابهي در شهرهاي آستين (تگزاس)، شيكاگو، آتلانتا و نيويورك مخابره شده است. شبكه خبري سي. ان. ان. تعداد بازداشت‌شدگان طي يك هفته گذشته را ۳۶۰ نفر اعلام و گزارش كرده اين موج جديد عمليات جمع‌آوري مهاجران غيرقانوني، نگراني عميقي را در ميان جامعه مهاجران در امريكا به وجود آورده است. دستگيري‌هاي پي در پي باعث شد كه روز شنبه صدها معترض نزديك كاخ سفيد تجمع كنند. تظاهركنندگان پلاكاردهايي با اين مضمون در دست داشتند و روي آنها شعارهايي با مضمون بايد در برابر سياست‌هاي ضد مهاجرتي دونالد ترامپ مقاومت كرد، نوشته شده بود.

حدود 2 هزار نفر نيز در مسيري از مقابل ساختمان دادگاه‌هاي فدرال در جنوب مينياپوليس در ايالت مينه‌سوتا راهپيمايي كردند. تعداد زيادي از كودكان نيز كه در اين تظاهرات موسوم به «راهپيمايي عشق» شركت كرده بودند، كاردستي‌هايي به شكل قلب يا بادكنك قرمز در دست داشتند. طبق نظرسنجي مشترك مؤسسه «مورنينگ كانسول» و پايگاه تحليلي «پاليتيكو» گرچه رفتارهاي ترامپ در داخل امريكا از مخالفان زيادي برخوردار است اما موافقان سرسخت بسياري هم دارد كه اقدامات وي را دوست دارند و سياست‌هايشان مورد تأييد آنهاست. براساس اين نظر سنجي، دستور اجراي ترامپ براي منع  ورود اتباع هفت كشور با اكثريت مسلمان به خاك امريكا، با مخالفت 55 درصدي مواجه است ولي 33درصد نيز موافق آن هستند. همچنين دستور او براي ساخت سريع يك ديوار بين مرز امريكا و مكزيك 48 درصد مخالف و 42 درصد موافق دارد.
  
تظاهرات در خارج امريكا
معترضان ديروز در مكزيك بزرگ‌ترين اعتراض خود را در مخالفت با سياست‌هاي مهاجرتي ترامپ برگزار كردند. اين تظاهرات‌ها كه شمار زيادي از دانشگاهيان، تجار و سازمان‌هاي مدني از آن حمايت كرده بودند در حدود 20 شهر اين كشور از جمله مكزيكو سيتي برگزار شد. همزمان، هزاران نفر از مردم اسكاتلند روز شنبه با برپايي تظاهرات در شهر ادينبورگ با سفر دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا به بريتانيا مخالفت كردند. اين گروه با انتشار پيامي در فيس بوك تأكيد كرد: ما به ايستادگي و مخالفت در برابر ترامپ ادامه خواهيم داد. از ترامپ و كساني كه از او حمايت مي‌كنند يا او را دوست دارند، استقبالي انجام خواهيم داد كه هرگز فراموش نكنند. روزنامه گاردين نوشته كه دولت بريتانيا تلاش مي‌كند جلوي سخنراني ترامپ را در مجلس انگليس در سفر آتي او به اين كشور بگيرد.
  
ترامپ: شبكه «سي‌ان‌ان» دروغ‌پرداز است
دونالد ترامپ براي چندمين بار شبكه سي ان ان را شبكه‌اي دروغ پرداز خواند. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، رئيس‌جمهور امريكا در پيامي در صفحه توئيتر خود نوشت: وقتي برني سندرز (يكي از گزينه‌هاي نامزدي دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري اخير) در شبكه دروغ پرداز سي‌ان‌ان از واژه اخبار جعلي براي توصيف اين شبكه استفاده كرد، برنامه قطع شد و آنها گفتند مشكل فني رخ داده است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار