کد خبر: 838217
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
رمان سال ۱۹۷۹ «استفن کینگ»، نویسنده سرشناس امریکایی، شباهت‌های بسیار زیادی به جریان رئیس‌جمهور شدن «دونالد ترامپ» دارد.
استفن کینگ، نویسنده رمان‌های «مسیر سبز» و «رستگاری در شائوشنک»،‌ در سال ۱۹۷۹ رمانی به نام «منطقه مرده» به نگارش درآورد که شباهت‌های زیاد شخصیت اصلی آن با رئیس‌جمهور جدید امریکا، بسیار قابل توجه است.
در رمان «منطقه مرده»، فردی به نام «گرگ استیلسون» که در بازار بورس کار می‌کرده و همه او را یک دلقک می‌خوانند، پس از از سر گذراندن حوادثی، وارد سیاست می‌شود و کل واشنگتن را به دست می‌گیرد. این کتاب در سال ۱۹۸۰ نامزد جایزه «لوکاس» شد. کینگ این رمان را به پسرش «اوون» تقدیم کرده است.

داستان این اثر درباره مردی است که پس از بیرون آمدن از یک کمای چهار ساله، بخشی از مغزش موسوم به «منطقه مرده» آسیب می‌بیند، اما او به قدرت باورنکردنی پیش‌بینی آینده دست پیدا می‌کند، بیدار می‌شود و می‌فهمد که می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. به طور کنایه‌آمیزی، این دقیقاً کاری است که رمان «کینگ» انجام داد. گرگ استيلسون از آدمی که همه حرکت‌های او را جوک می‌دانستند،  به فردی قدرتمند و سپس یک تهدید سیاسی تبدیل می‌شود و این دقیقاً اتفاقی است که این روزها در ایالات متحده امریکا رخ داده است. گرگ فردی است که به داشته‌های کنونی زندگی‌اش رضایت نمی‌دهد و برای رسیدن به جاه‌طلبی‌هایش، پا روی هر چیز و هر کسی می‌گذارد. در بخش دیگری از گزارش «ماشابل»، به سخنرانی‌های پرشور ضدقهرمان داستان «کینگ» اشاره شده: «او نام خودش را فریاد می‌کشید و می‌گفت ...گِرِگ...گِرِگ...گِرِگ...»

گردهمایی‌های پرشور سیاسی و جمعیت زیادی که در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ به چشم می‌خورد، دقیقاً شبیه همین شعار دادن‌ها و هیجان‌های بیش از حد هواداران «استیلسون» بود. در این گزارش همچنین به شباهت‌ واکنش‌های دیگر سیاستمداران به «دونالد ترامپ» و «استیلسون» اشاره شده است. زمانی که گزارش گردهمایی‌های انتخاباتی «استیلسون» روی آنتن تلویزیون می‌رود، مردم به او می‌خندند و کل کمپین به شکل یک جوک درمی‌آید. درست است که پوشش رسانه‌ای سخنرانی‌های انتخاباتی «ترامپ» در سال گذشته خیلی جدی گرفته شد، اما اگر به تابستان سال ۲۰۱۵ برگردیم، تصویری که رسانه‌ها از این بیزنس‌من و تولیدکننده برنامه‌های تلویزیونی نشان می‌دادند، چیزی شبیه همان تصاویری است که «کینگ» در کتابش توصیف کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار