کد خبر: 838088
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
در اثر بارندگی های اخیر تالاب فصلی لیپار در شهرستان چابهار آبگیری شد.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان با اعلام اين خبر گفت: تالاب لیپار، یکی از تالاب های فصلی شهرستان چابهار است که علاوه بر ذخیره میلیون ها مترمکعب سیلاب ناشی از بارندگی، سالانه میزبان هزاران پرنده مهاجر می باشد که برای زمستان گذرانی به این تالاب مهاجرت می کنند و جلوه ای خاص به آن می بخشند.

نیره پورملائی افزود: تالاب لیپار بدلیل فصلی بودن و وابستگی حیات آن به رژیم های بارندگی، غالباً در فصول پاییز و زمستان دارای آب می باشد و درفصول گرم با کاهش میزان بارندگیها میزان آب آن نیز کاهش یافته یا خشک می شود.

وی ادامه داد: این تالاب ضمن اینکه زیستگاهی مطلوب برای زمستان گذرانی پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر است، دارای کارکردهای مختلف زیست محیطی از جمله اکوتوریسم بوده و یکی از منابع ارزشمند آب شیرین منطقه ساحلی به شمار می‌رود

پورملائی گفت: این تالاب در فاصله 20 کیلومتری شرق شهر چابهار بعد از بندر رمین در مسیر جاده ساحلی چابهار به گواتر و در منطقه ساحلی دریای عمان قرار گرفته است. در تالاب لیپار درختچه‌های گز و چش و در زمان پرآبی پرنده های نظیر: چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیلهای سفید و خاکستری، باقرقره، تیهو، جیرفتی، عقاب دشتی، خوتکا، دلیجه و طاووسک دیده می شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار