کد خبر: 838082
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
مدیرکل اجتماعی استانداری اردبیل:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: با همکاری و تعامل با مدیران آموزشگاههای تحصیلی و تربیتی برنامه‌های کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،شفیع شفیعی در کارگاه آموزشی و توجیهی سند تقسیم کار ملی، کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهتمام جدی در زمینه اهمیت کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه، لازم است مدیران آموزشگاههای تحصیلی و تربیتی به مباحث آسیبهای اجتماعی در مدارس تحت مسئولیت خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: آلودگی به مواد مخدر، بزهکاری، طلاق، سرقت و فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و به دنبال آن ترک تحصیل از جمله آسیبهای اجتماعی هستند که مستلزم چاره‌اندیشی اساسی در دوران دانش‌آموزی و حضور در مدرسه  است و انتظار می رود در این زمینه متولیان امر اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: جلوگیری از بروز این آسیبها نیازمند برنامه‌ریزی نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و در راس آنها آموزش و پرورش است چرا که این نهاد نقش و تاثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان داشته و بیشترین راسلت رادر اینزمینه بر عهده دارند.

شفیعی بیان کرد: مدارس باید از تحمیل تکالیف سنگین آموزشی پرهیز کرده و فعالیتهای خود را برای توسعه برنامه‌های مبتنی بر افزایش مهارتهای اجتماعی و تربیتی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به کار گیرند تا شاهد کاهش این آسیبها در مدارس و جامعه باشیم.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو اردبیل نیز در این کارگاه با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: عدم آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارتهای اجتماعی، ریشه اغلب آسیب پذیریهای اجتماعی آن هاست و از این رو بررسی نقش آموزش مهارتهای اجتماعی در کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

جاهد شعاع اظهار کرد: پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست و همه آحاد مردم  و خانواده ها در این زمینه مسئول هستند.

وی بیان کرد: برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند اقدامات نوآورانه و خلاقانه  از سوی مدیران ومربیان پرورشی و به ویژه خانواده‌ها برای انجام اقداماتی تاثیرگذار در زمینه شناخت و کنترل آسیب های اجتماعی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر