کد خبر: 838069
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها:
مشاور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 15 صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان ها از سال 1393 تاکنون ایجاد شده است.
احمدرضا لعلی نیا در گفت وگو با خبرنگاران در سمنان، با اشاره به این که یکی از عوامل جذب مشارکت مردم در عرصه های طبیعی تشکیل صندوق های منابع طبیعی است، گفت: تاکنون در 15 استان کشور این صندوق ایجاد شده است و مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان دراسفند ماه سال جاری برگزارمی شود.
مجری طرح تأسیس صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی با بیان این که از سال 1393 تاسیس صندوق های استانی حمایت از توسعه منابع طبیعی در دستور کار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون در 400 شهرستان کشور تعاونی های تخصصی و فراگیر شهرستانی منابع طبیعی تشکیل شد و تشکیل بیش از 300 تعاونی دیگر در دست بررسی قرار دارد.
وی اضافه کرد: تشکیل شرکت های تعاونی فراگیر در حداقل 70 درصد شهرستان های استان‌ها و عضویت حداقل 10 درصد مخاطبان مردمی و بهره برداران عرصه منابع طبیعی استان ها یکی از شرط های اساسی در تشکیل تعاونی ها است.
لعلی نیا افزود: تامین سهم مشارکت دولت از مبادی قانونی مربوط از جمله فروش املاک و اموال وزارت جهاد کشاورزی و منابع در اختیار استانداران قرار می گیرد و تدوین طرح تاسیس صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی استانی با تایید شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از دیگر شرط های تشکیل شرکت های تعاونی فرگیر در مناطق مختلف کشور است
مشاور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: با تاسیس صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی می توان در چارچوب اصولی در ساماندهی سازمان های مردم نهاد برای مشارکت فراگیر در حفظ و احیا عرصه های طبیعی برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه مشارکت بهره برداران و مردم برای حفظ و احیا عرصه های طبیعی به دلیل کمبود اعتبارات در این سازمان اجتناب ناپذیر است، افزود: رویکرد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در امر حفاظت، توسعه و احیاء منابع طبیعی همکاری و مشارکت با بهره برداران منابع طبیعی به منظور پیشگیری و کنترل عوامل تهدیدزا و تخریب عرصه های ملی است.
مشاور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: برای توسعه سرمایه گذاری فرهنگی در عرصه های منابع طبیعی باید به افزایش مشارکت مردم توجه ویژه ای شود و در چند سال گذشته عملکرد دولت برای جلب مشارکت مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی مثبت بوده است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر