کد خبر: 838068
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
معاون تربیتی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با زیر پوشش قرار دادن 27 هزار و 379 دانش آموز پایه ششم تا نهم در این استان آغاز شد.
 مهدی صفاری  در آیین افتتاح طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در سالن مدیریت و بحران استانداری سمنان افزود: این طرح با مشارکت اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی سازمان دانش آموری استان سمنان در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: محورهای این طرح شامل آموزش تمام دانش آموزان پایه های ششم و نهم در محور پیشگیری از اعتیاد، آموزش تمام دانش آموزان دختر پایه های هفتم و پسر پایه هشتم در محور مدیریت عواطف و هیجانات در دوره بلوغ، آموزش مهارت های تاب آوری ویژه دانش آموزان در معرض خطر طلاق و ارایه خدمات توانمندسازی و حمایت های روانی اجتماعی ویژه دانش آموزان خانواده های طلاق است.
وی ادامه داد: در طرح مهارت های اجتماعی در استان سمنان برای کاهش اعتیاد 9 هزار و 68 نفر از پایه ششم، در طرح مهارت های مدیریت عواطف و هیجان ها در دوره بلوغ برای دختران چهار هزار و 285 نفر و برای پسران چهار هزار و 383 نفر و در مهارت های جرات‌مندی هشت هزار و 93 نفر و در آموزش مهارت های تاب آوری یک هزار و 550 نفر مورد آموزش قرار می گیرند.
معاون تربیتی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان پایه ششم در قالب سه جلسه آموزشی مهارت های خود آگاهی، مهارت تصمیم گیری و مهارت دوست یابی است.
صفاری یادآور شد: آموزش مهارت های جرات مندی به دانش آموزان در پایه نهم در قالب سه جلسه مهارت های حل مساله، مهارت های جرات مندی، مهارت شناخت رفتارهای پرخطر و آموزش مهارت های مدیریت عواطف و هیجانات در دوره بلوغ در قالب چهار جلسه، شناخت تغییرات در دوره بلوغ، مدیریت عواطف و هیجانات در دوره بلوغ، خود مراقبتی و عفاف و حجاب است.
وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری برای اهتمام دستگاه های اجرایی در مقابله با آسیب های اجتماعی، تقاهم نامه ای میان وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش برای کنترل و کاهش آسیب های منعقد شد.
وی با بیان این که تاب آوری شامل تعادل، تعامل و تکامل است، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های تاب آوری شامل مهارت های عمومی خودمراقبتی و مهارت های تاب آوری در رویدادهای ناگوار است.
معاون تربیتی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: آسیب های بسیار زیادی در جامعه وجود دارد که برخی از آن ها غیرقابل جبران هستند، با نهضت فرهنگی و همدلی می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود را کاهش داد.
این آیین با حضور امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان و شماری از دانش آموزان پایه ششم تا نهم سمنان برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر