کد خبر: 838064
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه مصرف کالای خارجی به معنای بیکار کردن کارگر ایرانی است، گفت: تشکیل کمپین حمایت از کفش ایرانی در بازار تبریز مردم را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق می‌کند.
زهرا ساعی با اشاره به راه‌اندازی کمپین بازاریان تبریز در حمایت از کفش ایرانی اظهار داشت: این کار بسیار خوبی بود که در آذربایجان قهرمان و شهر تبریز انجام شد و شاهد نصب شدن تابلویی در مغازه‌ها با عنوان کمپین خرید کفش ایرانی هستیم که این کار تشویقی است برای مردم که از تولیدات کفش داخلی استفاده کنند.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: کفش دست‌دوز، چرمی و انواع کفش‌های تبریز جزو کالاهای معروف این شهر بوده و از روزگار قدیم‌ در تبریز این کفش‌ها تهیه و تولیده شده و به نوعی می‌توان گفت که مرکز تهیه کفش دست‌دوز ایران تبریز است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه چند سالی است که با ورود کفش نامرغوب چینی این صنعت دچار آسیب شده است، تاکید کرد:‌ کمپین مردم تبریز در حمایت از کفش ایرانی  بسیار به جا بود و در برهه‌ای که مقام معظم رهبری نیز بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی اقتصاد درون‌گرا و برون‌گرا است و اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های درونی خودمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کفش چرم به عنوان نمونه کالای داخلی مرغوب در آذربایجان شناخته می‌شود، افزود: در هر شهر و استانی کالایی مرغوب و معروف است که تشکیل چنین کمپین‌هایی به رشد اقتصاد کشور با جلوگیری از ورشکستگی صنایع داخلی کمک می کند.

ساعی با اشاره به اینکه مردم آذربایجان‌شرقی همیشه در بسیاری از موارد و مواقع پیشرو بوده‌اند، گفت: در حال حاضر ضرورت ایجاب می‌کند که با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، برای اینکه بتوانیم اقتصاد خود را شکوفا کنیم، نباید کالاهای نامرغوب کشورهای دیگر را مصرف کنیم؛چرا که باعث می‌شود اقتصاد آنها رونق بگیرد و کارگر آنها کار داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر شاهد بیکاری کارگران در برخی صنایع و کارخانه‌ها هستیم،تصریح کرد: این بیکاری به دلیل عدم تقاضا است که کارخانه و تولیدکننده نمی‌تواند عرضه مناسبی داشته باشد.

نماینده نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت دولت از تولیدکنندگان گفت: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌ها تشکیل شده است؛ در آذربایجان‌شرقی نیز طبق آماری که از سوی استاندار اعلام شده،حدود 400 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع مختلف استان اختصاص پیدا کرد تا تولیدکندگان بتوانند از رکود خارج شوند.

وی افزود: باید این حمایت‌ها را بیشتر کرد و وظیفه ما نمایندگان در مجلس نیز این است که این تسهیلات را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم؛ چرا که چرخ تولید کشور به دست کارآفرینان، تولیدکنندگان و کارگران می‌چرخد؛ از این رو، باید قوانین را برای آنها تسهیل کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند سالی است که شعار بهبود فضای کسب و کار می‌دهیم؛اما باید به مولفه‌های آن نیز توجه کرد که بخش اعظم آن قوانینی است که به صورت شفاف به نفع تولیدکننده و تولید ملی باشد؛ بنابراین مجلس نیز باید کمک کند و با توجه به تعامل خوبی که با دولت دارد، مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه تولید را حل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر