کد خبر: 838060
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی:
نبی الله شاه‌محمدی دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت:رشد مصرف مواد مخدر صنعتی و زنانه شدن اعتیاد یکی از نگرانی‌های جدی است و از سوی دیگر جوانان به عنوان جامعه هدف دشمن در حوزه مواد مخدر قرار گرفته‌اند و این اقدامات در سایه جنگ نرم فرهنگی درحال رخ دادن است.

نبی الله شاه‌محمدیدبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت:رشد مصرف مواد مخدر صنعتی و زنانه شدن اعتیاد یکی از نگرانی‌های جدی است و از سوی دیگر جوانان به عنوان جامعه هدف دشمن در حوزه مواد مخدر قرار گرفته‌اند و این اقدامات در سایه جنگ نرم فرهنگی درحال رخ دادن است.

وی مبارزه با مواد مخدر را یک کار جهادی و همه‌جانبه و مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها دانست و افزود: شورای هماهنگی وظیفه هماهنگی، حمایت، نظارت و هدایت فعالیت‌های دستگاه‌های استان در امر مبازره با موادمخدر را برعهده دارد.

شاه‌محمدی در ادامه استان مرکزی را یکی از محورهای مواصلاتی مستعد ترانزیت مواد مخدر دانست و تصریح کرد: در استان مرکزی 10 محور مواصلاتی داریم که نیروهای امنیتی و انتظامی به طور شبانه‌روز و با زحمت فراوان این محورها را تحت کنترل دارند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: با زحمات و پیگیری‌های متوالی همکاران، کشفیات موادمخدر در استان افزایش یافته است اما این آمار نگران‌کننده نشان از مصرف بالای مواد مخدر در استان دارد.

شاه‌محمدی آگاه‌سازی و آموزش خانواده‌ها را یکی از راهکارهای مهم و اساسی در زمینه مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: والدین باید نظارت حساب شده‌ای روی فرزندان خود در دوران نوجوانی و جوانی داشته باشند،زیرا ممکن است بر اثر ارتباطات دوستانه با برخی از افراد در قالب همکلاسی، به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

وی در پایان از آمادگی کامل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی برای ارائه آموزش‌های لازم در ادارات، مساجد و کانون‌ها خبر داد و گفت: در زمینه درمان معتادان نیز این شورا می‌تواند به یاری داوطلبان بیاید و زمینه را برای ترک کردن آنان فراهم سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار