کد خبر: 838056
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار نخست‌وزير سوئد:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي استفان لوفون، نخست‌وزير سوئد با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان دو كشور براي ارتقاي همكاري‌ها ...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي استفان لوفون، نخست‌وزير سوئد با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان دو كشور براي ارتقاي همكاري‌ها خاطرنشان كردند: از افزايش ارتباطات دو كشور در همه عرصه‌ها استقبال مي‌كنيم و اميدواريم مذاكرات و توافقات انجام شده در عمل نيز تحقق پيدا كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سطح كنوني روابط ايران و سوئد را بسيار كمتر از ظرفيت‌هاي موجود ارزيابي كردند و افزودند: سوئد به‌دليل ارتباطات طولاني با ايران، در چشم مردم ما كشوري خوشنام است و اين خوش‌بيني ملت‌ها به يكديگر، زمينه مناسبي براي توسعه همكاري‌ها خواهد بود. ايشان با اشاره به رفت‌وآمد و مذاكرات برخي دولت‌هاي اروپايي در تهران در طول يك‌سال و نيم اخير و در عين حال عملي نشدن اغلب توافقات انجام‌گرفته، خطاب به نخست‌وزير سوئد گفتند: با شناختي كه از جنابعالي وجود دارد، شما فردي اهل اقدام و عمل هستيد و انتظار مي‌رود به نحوي عمل كنيد كه توافقات صرفاً روي كاغذ باقي نماند.

رهبر انقلاب اسلامي، مهم‌ترين ظرفيت ايران را «جوانان تحصيلكرده و با نشاط و آماده‌به‌كار و ملتي پرشور و با عزم و اراده بالا» خواندند و با اشاره به راهپيمايي باشكوه ۲۲ بهمن امسال گفتند: سالگرد انقلاب‌ها در دنيا به صورت تشريفاتي و با انجام رژه نظامي در حضور تعدادي از نخبگان و سياسيون برگزار مي‌شود اما در ايران، سالروز پيروزي انقلاب اسلامي يك جشن واقعي است كه به‌دست خود مردم و با حضور همه قشرها برگزار مي‌شود.

ايشان اين حضور پرشور و مثال‌زدني را نشانه‌اي شگفت‌انگيز و بي‌بديل از نشاط و آمادگي ملت ايران دانستند و خاطرنشان كردند: تحليلگراني كه از دور درباره ايران قضاوت مي‌كنند، از درك اين عظمت عاجز هستند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به رأي مثبت جمهوري اسلامي ايران به عضويت سوئد در شوراي امنيت سازمان ملل افزودند: شوراي امنيت ظرفيت مهمي است كه متأسفانه زنداني برخي قدرت‌هاي بزرگ شده است اما در عين حال مي‌توان با ايفاي نقشي سازنده، در جلوگيري از اِعمال استانداردهاي دوگانه از سوي اين نهاد تلاش كرد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، ريشه مشكلات امروز منطقه را دخالت بعضي قدرت‌هاي بزرگ خواندند و افزودند: امريكا و بسياري از قدرت‌هاي اروپايي در ايجاد حوادث تلخ در سوريه و عراق نقش داشته‌اند و مردم منطقه با آگاهي از اين دخالت‌ها، به‌درستي به آنها بدبين هستند. ايشان، راه‌حل مشكلات منطقه را در درون منطقه دانستند و با اشاره به وضعيت رو به بهبود در عراق، افزودند: امكان حل مسئله سوريه نيز به همين ترتيب وجود دارد اما لازمه آن، قطع حمايت از تروريزم و جنگ‌افروزي است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، حضور سفيران برخي كشورهاي غربي در ميان معارضان دولت سوريه و تحويل سخاوتمندانه سلاح به آنان در آغاز شكل‌گيري مخالفت‌ها در سوريه را نمونه‌اي از اين دخالت‌هاي مشكل‌ساز برشمردند و خاطرنشان كردند: براي حل مشكل، بايد ريشه مشكل را شناخت و سپس به درمان آن پرداخت. در اين ديدار كه آقاي روحاني رئيس‌جمهوري نيز حضور داشت، آقاي استفان لوفون، نخست‌وزير سوئد، سفر به تهران را سفري مهم و تاريخي خواند و با ارزيابي مثبت از مذاكرات دوجانبه افزود: در مورد روابط اقتصادي و مسائل مهم منطقه‌اي گفت‌وگو كرديم و تلاش مي‌كنيم تا توافقات عملي شود. آقاي لوفون با اشاره به عضويت سوئد در شوراي امنيت سازمان ملل متحد خاطرنشان كرد: كرسي عضويت در شوراي امنيت را براي انجام كاري مؤثر و متفاوت قبول كرديم و بر همين اساس نيز در اين جايگاه از مواضع كشورهاي غيرمتعهد پشتيباني كرده‌ايم.
 نخست‌وزير سوئد با تأكيد بر اهميت نقش ملت‌ها به‌خصوص جوانان تحصيلكرده و فعال گفت: جمعيت جوان ايران، سرمايه و دارايي بسيار ارزشمندي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار