کد خبر: 837944
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: ‌۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت مغان به آبی تبدیل می‌شود که با تحقق این امر تحول عظیمی را در حوزه کشاورزی استان شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،مجید خدابخش در مراسم گرامیداشت خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی استان اردبیل که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد اظهار داشت: باتوجه به اینکه هم‌اکنون عمده مشکل استان اردبیل در حوزه اقتصاد نبود سرمایه‌گذاری‌های کلان منطقه‌ای است باید در تلاش بود تا با ایجاد منطقه آزاد تجاری که یک فرصت مغتنم برای پویابخشی به اقتصاد اردبیل بوده و نیز ایجاد بندرخشک اصلاندوز استان را از مشکل در حال‌‌حاضر که گریبان‌گیر اشتغال استان نیز است نجات داد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های کلان در یک منطقه ‌اشتغال‌ پایدار و توسعه‌‌ را به دنبال خواهد داشت، افزود: در صورت ایجاد بندرخشک و نیز تصویب منطقه آزاد تجاری در مجلس شورای اسلامی می‌توانیم هم در بخش اشتغال و هم در بخش پویایی و توسعه استان تحول عظیمی را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل بازار کشور مسکو را با تولید سالانه 50 هزار میلیارد تن محصولات یکی از بازارهای هدف استان اردبیل خواند و گفت: در این راستا در تلاش هستیم تا با ایجاد بندرخشک در منطقه و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان بتوانیم تجارت و مراودات صادراتی خود را با بازار مسکو رونق بخشیم که این امر نیز نیازمند اهتمام ویژه مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

خدابخش بیان کرد: یکی از طرح‌های بارز حوزه کشاورزی که هم‌اکنون در دست تصویب و نهایی شدن است تبدیل 60 هزار هکتار از اراضی دشت مغان به آبی است که با این اقدام تحول عظیمی را در حوزه کشاورزی به ویژه تولید محصولات مرغوب و باکیفیت کشاورزی در منطقه خواهیم بود.

وی اهمیت صنایع تبدیلی در بهبود و تسریع روندصادرات کالاهای استان اردبیل حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: یک منطقه‌ای در صورتی در تجارت و بحث ارتباطات خود با کشورهای دیگر موفق خواهد بود که صنایع تبدیلی در آن منطقه جا افتاده باشد و به هیچ عنوان خام‌فروشی در بین محصولات آن دیده نشود که در این ارتباط استان اردبیل و به ویژه مسئولان جهاد کشاورزی باید دقت کافی به این امر داشته باشند.

استاندار اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی استان اردبیل، اظهار کرد: امنیت، اقتدار و صلابت و استواری کنونی کشور به یقین مدیون خون پاک شهدای والامقام دوران مختلف به ویژه شهدای انقلاب اسلامی است و اگر این حافظان و سربازان نبودند بی‌شک هم‌اکنون کشور ما یکی از ناامن‌ترین نقاط جهان محسوب می‌شد.

خدابخش خانواده‌های معظم شهدا را یک سرمایه عظیم معنوی برای ملت ایران دانست و افزود: خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرمایه‌های عظیم معنوی ملت ایران هستند و ما امروز به داشتن چنین خانواده‌هایی که فرزندان خود را بدون چشم‌داشتی تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند بالیده و به خود افتخار می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر