کد خبر: 837941
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل:
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: ظرفیت تولید برق در استان اردبیل در حال حاضر 1000 مگاوات است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،علیرضا علیزاده با حضور در محل نمایشگاه دستاورد دولت تدبیر و امید در نگارخانه خطایی اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما با تلاش فعالان عرصه صنعت برق استان اردبیل که به شکل شبانه روزی در سنگر خدمت رسانی به مردم حاضر هستند سعی می کنیم اصلی ترین زیرساخت توسعه را که برق محسوب می شود به بهترین شکل فراهم کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر اهمیت نعمت برق و استفاده از آن بر کسی پوشیده نیست و در دنیای سریع تحولات و فناوری جدید در همه عرصه های اقتصادی، تولیدی، اجتماعی، فرهنگی و حتی مسایل سیاسی همه به عنصر برق در کنار دو عنصر آب و هوا همواره تاکید دارند.

عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: در چنین شرایطی که برق عنصر سوم حیات لقب گرفته تلاش بر این است تا با تامین برق مورد نیاز اعم از برق خانگی، تجاری و صنعتی رفاه و آسایش مشترکان به خوبی فراهم آید.

علیزاده تصریح کرد: در زندگی امروز برق با تار و پود حیات بشری و روابط فردی و اجتماعی آنها عجین شده و در هر گوشه ای از زندگی می توان ضرورت استفاده از برق را به خوبی مشاهده کرد.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی ما باید به سمتی حرکت کنیم تا نوسانات برق به حداقل رسیده و در فرآیند تولید انتقال و توزیع بتوانیم یک شرایط مناسبی را فراهم آوریم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با بیان اینکه ما در حوزه برق با سه بخش تولید، انتقال و توزیع روبرو هستیم افزود: در حوزه تولید انرژی ما به تنوع تولید به ویژه حرکت به سمت تولید انرژی های تجدیدپذیر حرکت کردیم که با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته باشد.

علیزاده با بیان اینکه به جای استفاده از سیستم قدیمی در مصرف سوخت فسیلی برای تولید انرژی برق که آلودگی های زیست محیطی را به همراه داشته هم اکنون تمرکز شرکت بر تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر است اظهار داشت: بخش تولید از یک فرآیند سخت و در عین حال سرمایه بر بهره می برد به طوری که ما در استان اردبیل ظرفیت تولید 1 هزار مگاوات برق را با استفاده از نیروگاه های دیزلی، سیکل ترکیبی و موضعی داریم.

وی با بیان اینکه یک سوم تولید برق استان به مصرف داخلی رسیده و مابقی از طریق شبکه سراسری مورد استفاده قرار می گیرد گفت: موقعیت استان اردبیل ایجاب می کند که ما به دلیل مرزی بودن و داشتن شرایط مناسب برای تولید انرژی های نو نظیر زمین گرمایی، خورشیدی و بادی بکوشیم تا توان تولید و عرضه آن را افزایش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر