کد خبر: 837918
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
مدیر عامل سازمان پارکهای کرج خبرداد
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در حاشیه بازدید روند احیای باغ سیب به همراه تهیه کننده برنامه یکشنبه سبز تخریب این باغ را تکذیب و بازکاشت غالب درختان میوه را بعد از 25 سال امری طبیعی بیان کرد.

محمد رضا زین العابدینی  مدیر عامل سازمان پارکها  به همراه فرهنگ جولایی تهیه کننده برنامه موثر یکشنبه سبز همچنین جمعی از  کارشناسان و مسئولین شرکت  کشت و صنعت شهید مطهری از روند احیای باغ سیب مهرشهر بازدید کرد و دراظهارات خود در این خصوص بیان داشت: در روند احیای باغ و بازکاشت درختان در این مجموعه با بریده شدن درختان آسیب دیده و خشک و جمع آوری آنها، به اشتباه به جای کلمه" بازکاشت" تخریب گفته شده و این امر موجب انتشار شایعاتی کذب در شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه های معاند گشت.
 
در همین راستا مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج، با خبر گزاری ها به مصاحبه پرداخت و در تشریح جزئیات روند احیای این باغ  بیان داشت  : سال گذشته دو فاز طرح بازکاشت درختان در باغ سیب مهرشهر کرج در 85 هکتار اجراودر سال جاری نیز فاز سوم این طرح به مساحت 95 هکتار  در حال اجرا می باشد.
زین العابدینی در ادامه افزود: در همه جای دنیا غالب درختان میوه پس از ۲۵ سال بازکاشت می شوند که این  باغ نیز از این امر مستثنی نمی باشد.
 
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج تاکید کرد: در حال حاضر کُنده های خشک و درختان پیر و آفت زده  باغ در حال بریده شدن است.
 
زین العابدینی با اشاره به اینکه کُنده ها و درختان خشک که  بریده شده اند مجوز کمیسیون ماده هفت را دارند، اذعان داشت: عملیات بازکاشت برابر با نظریه یکی از اساتید  گروه گیاه پزشکی دانشکده پردیس کشاورزی توسط شرکت کشت و صنعت  مطهری  در حال انجام است.
 
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج با بیان اینکه به حساسیت شهروندان در خصوص حفظ فضای سبز احترام می گذاریم گفت: معتقدیم باغ به وسیله حساس بودن دوستداران فضای سبز احیا خواهد شد.
 
وی با اشاره به عمل برخی کاربران شبکه های اجتماعی که عکس هایی را  از بریده شدن درختان باغ سیب مهرشهر منتشر کردند و حساسیت عمومی شهروندان را  در این زمینه بر انگیختند ابرازداشت: این عمل شهروندان را نشانه مثبتی در خصوص نمایان ساختن حس مسئولیت و حساسیت آنها به این امر می دانیم و این اطمینان را به تمام دوست داران فضای سبز می دهیم که سازمان پارکها در حال حاضر به رسالت اصلی خود که" احیا و حفظ و نگهداری" است عمل کرده و تا آبادی  کامل باغ تمام تلاشش را خواهد کرد و تنها درختان خشک و آسیب دیده در این مجموعه بریده و  بازکاشت خواهد شد
 
این مسئول در بخشی دیگراز سخنان خود اعلام داشت: جهت رفع سو تفاهمی که در این خصوص در ذهن شهروندان ایجاد شده  با نصب بنر در سطح شهر مردم را به بازدید از  باغ سیب مهرشهر دعوت کردیم  که میتوانند با هماهنگی روابط عمومی سازمان در جریان روند احیای این باغ قرار بگیرند و از  بازکاشت درختان به جای درختان آسیب دیده و خشک اطمینان حاصل کنند.
وی از اتمام عملیات باز کاشت در سال 96 خبر داد و گفت:در پایان سال مذکور نهایتا تعداد 227 هزارو 800 اصله درخت در مجموعه باغ قرار خواهد گرفت و برداشت سالانه9 هزار تن محصولات باغی پس از چندین سال حاصل این اتفاق در حال انجام، می باشد.
این مسئول در پایان سخنان خود بیان داشت:امید است که دست در دست هم دهیم تا بتوانیم باکمک حامیان  فضای سبزو دلسوزان  کرج به ویژه رسانه ها ، روزنامه ها و برنامه خوب یکشنبه سبز این اقدام را به سر انجام برسانیم
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار