کد خبر: 837913
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
معاون فرهنگی وزیر علوم در سمنان مطرح کرد:
معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به بهبود فضای فعالیت های تشکل های دانشجویی در دولت دکتر روحانی، گفت: در تعامل با تشکل‌های دانشجویی باید مسیر مدارا در پیش گرفته شود.
دکتر سیدضیاء هاشمی در حاشیه سفر به سمنان و دیدار با استاندار سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی جز محورهای پویش فرهنگی، اجتماعی و فکری دانشگاه‌ها هستند و از این رو حضور آنها در فضای دانشگاهی یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی و اندیشگی انکارناپذیر است.
وی ادامه داد: دولت معتقد است که تشکل‌های دانشجویی عرصه‌ای مناسب برای مشارکت داوطلبانه و مسئولیت‌پذیری دانشجویان است و از این رو باید تقویت و حمایت شوند.
هاشمی با بیان اینکه دولت روحانی در حوزه با تشکل‌های دانشجویی معتقد به تعامل و حرکت در مسیر مدارا است گفت: دانشجویان با انگیزه و احساس مسئولیت وارد این تشکل‌های دانشجویی می‌شوند لذا باید در تفاهم و تعامل با آنها رفتار شود و حتی دولت تدبیر و امید باور دارد که از آنجا که دانشجویان با احساس مسئولیت وارد این فعالیت‌ها می‌شوند حتی اگر کم‌دقتی از ناحیه تشکل‌ها صورت گیرد باید مسیر مدارا در پیش گرفته شود.
وی بر لزوم گفتگوی بین تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد و افزود: دولت و خصوصا وزارت علوم تاکید بر حمایت، راهنمایی و پشتیبانی و تعامل با تشکل‌های دانشجویی فعال دارد و از توسعه فعالیت آنها استقبال می‌کند.
هاشمی با اشاره به توجه ویژه وزارت علوم به اردوهای راهیان‌نور تصریح کرد: در همین راستا ستاد راهیان‌نور در همه استانها با محوریت دانشگاه‌ها و با مشارکت بسیج دانشجویی ساماندهی مجدد شده است.
وی با اشاره به برخی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها از اردوهای رضوی به عنوان یک نهضت نام برد و خاطرنشان کرد:کنگره‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌های دانشجویی در این سه سال با قوت و جدیت بیشتری انجام شده است.
معاون فرهنگی وزیر علوم از دو برابر شدن رشد کیفی و کمی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: علاوه بر همه اینها ایجاد اتاق‌های فکر دانشگاه که نهاد جدیدی است به ایجاد و تعمیق ارتباط بین نخبگان علمی، دانشگاهی و دانشجویی کمک کرده است.
وی با اشاره به بازدید خود از دانشگاه سمنان از آن به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر و پرافتخار کشور نام برد و گفت:دانشگاه سمنان ظرفیت‌های علمی بسیاری دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر