کد خبر: 837870
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: 855 هزار مشترک فعال تلفن همراه و 300 هزار مشترک تلفن ثابت در این استان وجود دارد.
مسعود میررضایی  افزود: بیش از 310 هزار مشترک اینترنت در استان سمنان وجود دارد که 100هزار نفر مشترک ADSL)) ای دی اس ال و 210 هزار مشترک سیار تری جی (3G) هستند.
وی اظهار داشت : میزان دسترسی به رادیو در استان سمنان 71.6 درصد، دسترسی به تلویزیون 99.6 درصد، دسترسی به تلفن 97.7 درصد، دسترسی به اینترنت در محل سکونت45.29 درصد و دسترسی به رایانه 55.5 درصد در استان سمنان است.
میررضایی با اشاره به اقدام خوب دولت تدبیر و امید در این استان اظهار داشت : ظرفیت شبکه انتقال در دولت یازدهم در استان سمنان از 5.2 به 23.4 رسید که رشد 4.4 برابری داشته است.
وی اضافه کرد : در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم ظرفیت پهنای باند ورودی استان هشت گیگا بود و هم اکنون این ظرفیت به50 ‌‌گیگا رسیده و رشد 6.25 درصدی داشته است.
وی ادامه داد : همچنین ظرفیت پهنای باند بهره برداری شده در ابتدای دولت تدبیر و امید هزار و 971 بود که تا پایان دی 95 این مقدار به 15 هزار و 759 رسید و رشد 7.9 درصدی داشته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود : تعداد سایت های دارای نسل سول تلفن همراه در دولت تدبیر و امید در سمنان 11 برابر شده است.
وی چالش های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را آموزش ندادن کافی، کمبود اعتبار کافی برای تهیه تجهیزات و اجرای طرح امنیت سایبری، کم اهمیت بودن مبحث سایبری و آگاهی نداشتن کاربران از جرایم سایبری ذکر کرد.
میررضایی ادامه داد : ایران رتبه نوزدهم در شاخص امنیت سایبری در بین کشورهای جهان را داراست و این مهم نشان دهنده امنیت بالای کشور است.
وی تاکید کرد : راهبردهای نظام پدافند سایبری کشور مصون سازی زیرساخت های حساس و حیاتی کشور، ایجاد و توسعه نظام های مورد نیاز سایبری و ارتقا سطح آگاهی ، دانش و مهارت بومی است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان این که استان سمنان در شاخص زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از تهران رتبه دوم را درکشور داراست، افزود: برای ایجاد امنیت بیشتر و افزایش دانش باید مجوز بازدید و آزمایش نفوذ به شبکه های دستگاه های دولتی برای این اداره کل صادر شود.
استان سمنان به عنوان نمونه کشوری برای برگزاری رزمایش بزرگ سایبری کشور انتخاب شده است.
استان سمنان بر اساس آخرین آمار به دست آمده در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 حدود 770 هزار نفر جمعیت دارد، این استان قبل از استان های ایلام و خراسان جنوبی در رتبه بیست و نهم قرار دارد.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی در زمان تهدید دشمنان جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر