کد خبر: 837868
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
راه اندازی پاتوقی برای شب های شعر تبریز؛
شهردار تبریز با اشاره به ارتقای کمی و کیفی مناسبات و رویدادهای فرهنگی در شهر تبریز گفت: بخس ویژه‌ای از برنامه‌های عمرانی شهردار تبریز، با هدف تقویت زیرساخت‌های فرهنگی پیگیری می‌شود.
دکتر صادق نجفی در هفتاد دومین نشست شعر خط سوم با اشاره به ضرورت توسعه محافل فرهنگی و ادبی اظهار داشت: تبریز شهر فرهنگ و ادب بوده و ضروری است که پاتوق و محفلی مناسب در این راستا برای شاعران و علاقمندان این عرصه فراهم شود؛ با آماده سازی و اتمام پروژه مقبره الشعرا می توان این نوید را به شاعران تبریزی داد که از این پس شاهد برگزاری شب های شعر در مقبره الشعرا باشیم.
وی افزود: عملیات اجرایی بخش شمالی مقبره الشعرا با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت است و در آینده‌ای نزدیک، تکمیل خواهد شد؛ بخش های باقی مانده این پروژه نیز سال آینده نیز به مراحل پایانی نزدیک خواهشد.
دکتر نجفی همچنین پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی را از دیگر ظرفیت‌های جدید فرهنگی خواند و افزود: این مرکز با برخورداری از تالارها با گنجایش‌های متعدد و بخش‌های جنبی و رفاهی، نیاز قدیمی شهر تبریز را برای زیرساخت‌های میزبانی برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتفع خواهد کرد.
 شهردار کلانشهر تبریز  در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حفظ مفاخر علمی و فرهنگی شهر و کشورمان تاکید کرد و گفت: این ذخائر بی شک سند هویت و نماد برجسته ای از قدرت و اعتلای تبریند وب اید با پاسدات مقام آنها نسل آینده و حاضر را از وجود آنها آگاه کرد.
وی در عین حال تاکید کرد: مفاخر، آثار تاریخی این شهر و بناهایی همچون بازار تبریز همه هویت این شهر و مردمانش بوده که اهالی عرصه فرهنگ و هنر باید کمر همت بر تغییر فرهنگ کنونی بگذارند تا در حفظ داشته های خود تلاش کرده و فرهنگی در شان این سرزمین بسازیم.
گفتنی است، نشست شعر خط سوم در هفتاد و دومین نشست خود از شاعران میهمان در این نشست تجلیل و قدردانی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر