کد خبر: 837867
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
نخستین کارگاه آموزش صنایع دستی شهرستان سرخه با حضور جمعی از مسوولان در این شهرستان افتتاح شد.
 سرپرست میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه  در جمع خبرنگاران گفت: این کارگاه آموزشی با حمایت اداره میراث فرهنگی و با تلاش صفیه مونسان استادکار برتر این شهرستان راه اندازی شده است.
بهمن اخلاقی افزود: در نخستین دوره آموزشی این کارگاه به مدت یک ماه، 10 نفر از بانوان شهرستان هنر حوله بافی را فرامی گیرند.
وی با بیان این که نخستین دوره آموزشی به صورت رایگان برگزار می‌شود، اظهار داشت : صفیه مونسان هنرمند برتر صنایع دستی در رشته حوله بافی، این هنر فراموش شده را در شهر سرخه احیا کرده و اکنون جمع کثیری از بانوان هنرمند ساکن شهر سرخه به این حرفه مشغولند.
صفیه مونسان تاکنون در بیش از 30 جشنواره شرکت کرده و موفق به کسب 40 لوح تقدیر از جشنواره های مختلف شده است.
حوله بافی نوعی فرآورده نساجی سنتی است که به کمک دستگاه بافندگی، این هنر دستی تولید می شود. تمام مراحل سه گانه بافندگی این رشته صنایع دستی شامل ایجاد دهنه کار، پودگذاری و دفتین زدن با حرکات دست و پا انجام می شود.
در هنر حوله بافی امکان استفاده از پودهای رنگی به میزان نامحدود وجود دارد.
هنر حوله بافی شامل انواع حوله دست و صورت و حمام، سفره نان، حوله استخر، روتختی، صافی، دستمال، چادرشب، شال سر و پتو مسافرتی است.
وسایل مورد نیاز برای این رشته چرخ ماسوره، چرخ ریسندگی، ماکو، دنده و میان چوب است.
کارگاه آموزش صنایع دستی شهرستان سرخه در شهر سرخه، خیابان شهید کلامی، روبروی مسجد امام هادی واقع شده و قرار است سایر صنایع دستی شهرستان سرخه نیز در این کارگاه آموزش داده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار