کد خبر: 837863
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
شهردار تبریز:
: شهردار تبریز گفت: هنر شعر، در دوره‌های مختلف، دوشادوش تحولات سیاسی و اجتماعی، حضور فعال داشته‌ و نسل جوان شعر انقلاب امروز به خوبی توانسته با پشتوانه فرهنگ فاخر ایرانی، موفق باشد.
دکتر صادق نجفی در دومین همایش سه‌نسل شعر معاصر با بیان این‌که شعر، با پیروزی انقلاب شکوهند اسلامی، به مفاهیم ارزشمند و اصیل دست یافت، افزود: ابعاد مختلف اعتقادی و حماسی سال‌های دفاع مقدس، یکی از بسترهای مهمی بوده که در شعر نسل جوان انعکاس چشمگیری داشت.

وی با تاکید بر این‌که شاعران باید برای هویت‌بخشی به جامعه اسلامی و ایرانی، تلاش کنند، اظهار داشت: برنامه‌هایی که بتواند در فرهنگ ما اثربخش باشد و به یک موضوع جریان‌ساز و پویا تبدیل شود، مورد حمایت مدیریت شهری تبریز است.

شهردار تبریز با یادآور شدن پیشینه فاخر شهر تبریز گفت: تبریز، شهر علامه‌ها، شاعران، مجاهدان و ایثارگران بوده است و همواره تمام داشته‌های فکری و فرهنگی خود را بدون‌چشم‌داشت، در خدمت اعتلای نام ایران اسلامی قرار داده است.

وی با اشاره به جایگاه مرحوم استاد شهریار، اظهار داشت: این چهره برجسته شعر ایران‌زمین، در هر دو حوزه شعر فارسی و ترکی، زیباترین و شیواترین آثار را به خود اختصاص داده است. 

دکتر نجفی متذکر شد: نسل‌های متعدد شعر فارسی، از نظر پایگاه فرهنگی، تنوع دیدگاه‌ها و نوآوری‌ها، طبیعی است که تفاوت‌هایی با هم دارند؛ اما آن‌چه مهم است این است که نسل معاصر باید به پشتوانه فکری قرن‌ها و دهه‌های پیشین گام بردارد.

شهردار تبریز اظهار داشت: ابتکار همایش سه نسل شعر فارسی  با دغدغه فرهنگی جمعی از جوانان مطرح شد و سال گذشته مورد تقدیر همایش خلاقانه برتر ادبی کشور قرار گرفت؛ همین امر، موجب شد شهرداری تبریز از دومین دور همایش حمایت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر