کد خبر: 837862
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
به همت هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان شاهرود، نخستین جشنواره کشوری ورزش برای تونیک، عصر پنجشنبه در شاهرود برگزار شد.
رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان شاهرود،  بیان کرد: این جشنواره به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برای شناساندن ورزش کاملا ایرانی 'برای تونیک' به همشهریان و هم وطنان برگزار شد.
ابوالقاسم مرواری افزود: این ورزش در سبک های مختلف به صورت تلفیقی همچون رشته های رزمی برای تونیک، برای تونیک هوازی، اسکیت برای تونیک و کبدبرای تونیک اجرا می شود.
وی با اشاره به دست یابی نونهالان شاهرودی به مقام نخست کشوری این ورزش، یادآور شد: در این رشته ورزشی، کودکان زیر شش سال به بازی های فکری برای تونیک پرداخته و افراد بالای شش سال نیز به صورت تیمی ورزش می کنند.
مرواری همچنین ابراز امیدواری کرد ،در آینده کلاس های مربی گری این رشته در شاهرود برگزار شود.
این جشنواره با حضور یاسمن مویدی، بنیان گذار رشته 'برای تونیک' در سالن همایش های کانون شهید بهشتی شاهرود برگزار شد. اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان شهرستان میامی و همچنین برپایی نمایشگاه غذا و کاردستی به سبک برای تونیک از برنامه های جانبی این جشنواره بود.
ورزش 'برای تونیک' روشی است که با الهام از کدگذاری بین المللی حروف الفبا طراحی شده است. این ورزش اجرای تمرین های هم زمان ورزشکاران را امکان پذیر می کند .یاسمن مویدی، ایرانی فعال در امور اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، در ابتدای دهه 80، با ترکیب قوانین کدگذاری حروف الفبا با اجرای تمرینات ورزشی، موفق به ابداع برای تونیک شد.
وزارت ورزش و جوانان در سال 91 این ورزش را به رسمیت شناخت و در سال 92 انجمن برای تونیک زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی فعالیت خود را آغاز کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر