کد خبر: 837846
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
عمليات شهادت‌طلبانه شب گذشته يك جوان فلسطيني در تل‌آويو با استقبال حماس مواجه شد و در همين حال دونالد ترامپ در گفت وگو با يك نشريه صهيونيستي با عقب‌نشيني از مواضع اوليه گفت انتقال سفارت امريكا به بيت‌المصد كار مشكلي است.
به گزارش خبرگزاري قدس، در عملياتي كه توسط يك جوان فلسطيني عصر روز پنج‌شنبه در بازاري در شهرك صهيونيست‌نشين بتاح تكفاح در شمال تل‌آويو روي داد، هفت صهيونيست مجروح شدند. مجري اين عمليات يك جوان فلسطيني به نام صادق ناصر 18 ساله از اهالي روستاي بيتا الفوقا در جنوب نابلس واقع در كرانه باختري است كه با تيراندازي به سوي صهيونيست‌ها با سلاح دست‌ساز كارلو اقدام به اين عمليات شهادت‌طلبانه كرد و پس از اينكه گلوله‌هايش به پايان رسيد با سلاح سرد به سوي صهيونيست‌ها حمله برد. پليس رژيم صهيونيستي با تأييد اين خبر گفته است كه هفت نفر در نتيجه اين عمليات مجروح شدند. به دنبال اين عمليات صبح روز جمعه نظاميان صهيونيستي با پشتيباني نفربرهاي زرهي به روستاي بيتا الفوقا حمله برده و منزل پدري صادق ناصر مجري عمليات بتاح تكفا را مورد بازرسي قرار دادند و خانواده وي را به همراه دو نفر از دوستانش بازداشت كردند. جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس» ضمن استقبال از عمليات تل‌آويو، عموم ملت فلسطين را به تشديد انتفاضه و عمليات‌هاي مقاومتي عليه دشمن صهيونيستي فراخواند. به گزارش ايسنا، فوزي برهوم، سخنگوي حماس در بيانيه‌اي مطبوعاتي تصريح كرد كه اين عمليات در چارچوب واكنش‌هاي ملت فلسطين به تجاوزات و جنايت‌هاي دشمن صهيونيستي عليه سرزمين و مقدسات آن صورت مي‌گيرد. برهوم اشاره كرد: عمليات روز گذشته تل‌آويو بيانگر اصرار ملت فلسطين به ادامه مقاومت و دفاع از حقوق خود به رغم تمامي سختي‌ها و دشواري‌هاست و شكست توطئه‌هاي دشمن براي شكستن عزم و اراده اين ملت را ثابت كرد. در همين حال، منابع اسرائيلي مدعي شدند كه ظهر روز جمعه يك خودروي متعلق به فلسطيني‌ها تلاش داشت تا گروهي از نظاميان اسرائيلي را در شهرك صهيونيست‌نشين كريات اربع در شرق شهر الخليل واقع در كرانه باختري زير بگيرد.
 
ترامپ: انتقال سفارتخانه كار مشكلي است
رئيس‌جمهوري امريكا روز جمعه در گفت‌وگو با نشريه صهيونيستي «اسرائيل هيوم» گفت كه انتقال سفارت امريكا از تل‌آويو به بيت‌المقدس كار مشكلي است و بايد «به‌طور جدي» درباره آن فكر كند. به گزارش خبرگزاري فرانسه و به نقل از نشريه «اسرائيل هيوم»، دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري امريكا گفت: «من به‌طور جدي درباره انتقال سفارت امريكا از تل‌آويو به اورشليم فكر مي‌كنم اما هنوز تصميمي درباره اين موضوع نگرفته‌ام. اين موضوع را مطالعه خواهم كرد و در آينده همه چيز در اين باره مشخص خواهد شد.» ترامپ تأكيد كرد: «تصميم‌گيري درباره انتقال سفارتخانه امريكا از تل‌آويو به اورشليم كار بسيار دشواري است اما به‌طور جدي درباره آن فكر خواهم كرد.» دونالد ترامپ در بخشي ديگر از اين مصاحبه تأكيد كرد كه فكر نمي‌كند ادامه شهرك‌سازي، براي ادامه عمليات صلح بين اسرائيل و فلسطيني‌ها خوب و مناسب باشد. انتقال سفارت امريكا از تل‌آويو به بيت‌المقدس يكي از شعارهاي تبليغاتي رئيس‌جمهوري امريكا در مبارزات انتخاباتي بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار