کد خبر: 837840
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
يك خطاي بزرگ غربي‌ها اين است كه تصور مي‌كنند جمهوري اسلامي به خاطر تحريم‌ها به مذاكره روي آورد؛ چنانچه مسئولي هم در داخل چنين موضوعي را القا كند يك موضع و رفتار خطا محسوب مي‌شود.
به گزارش ميزان، محمدجواد لاريجاني، معاون امور بين‌الملل و دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در جمع مردم نوشهر در مصلاي اين شهر با بيان اينكه پيام انقلاب ما حضور مردم در صحنه و تصميم‌گيري آنها بود، گفت: انقلاب اسلامي زنجيرهاي وابستگي را از پاي ملت ما گشود؛ پيش از انقلاب، حكومت ايران نوكر مستكبران دنيا محسوب مي‌شد و سفراي دولت‌هاي خارجي در اينجا حكومت مي‌كردند؛ اما امروز به بركت انقلاب اسلامي هيچ قدرتي در دنيا نمي‌تواند امري را به ملت ايران تحميل كند. دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با اشاره به هجمه‌هاي حقوق بشري غربي‌ها عليه ملت ايران بيان داشت: ايران بهترين دموكراسي را در سطح منطقه دارد و همانطور كه ما در موضوعات علمي پيشرفت‌هاي زيادي كرده‌ايم در ساختار مدني هم قدرتمند محسوب مي‌شويم و علت اصلي هجمه‌هاي حقوق بشري غربي‌ها هم دراين نكته نهفته است. وي با اشاره به اينكه ملت ايران تجربه ارزنده‌اي از مقابله با امريكا را در سي و هشت سال اخير به دنيا عرضه كرده است، تصريح كرد: «ما مي‌توانيم» يك عبارت سحرآميز است كه امام بزرگوار به ما آموخت و رهبري عظيم الشأن نيز آن را همچنان زنده نگه داشته است و جنگ تحميلي مصداق كاملي از عبارت «ما مي‌توانيم» محسوب مي‌شود.

لاريجاني در ادامه با اشاره به استمرار هجمه‌هاي غربي‌ها در موضوعات مختلف به ملت ايران پس از جنگ تحميلي بيان داشت: غربي‌ها در موضوع هسته‌اي به خيال خود 12 سال ملت ايران را تحريم فلج‌كننده كردند. تحريم‌هايي كه اگر در هر كشوري غيراز ايران بود آن كشور شش ماه بيشتر دوام نمي‌آورد اما ملت ما بر حق خود ايستاد و ايستادگي كرد. دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه اظهار كرد: اين مذاكرات يك تجربه بود تا ما به تمام دنيا ثابت كنيم دشمنان ما در هيچ موردي خوي استكباري خود را كنار نمي‌گذارند و اين يك تجربه ارزنده بود. محمد جواد لاريجاني تأكيد كرد: اينكه ما قدرت دفاعي داريم و اينكه ما موشك‌هاي دوربرد داريم از حقوق مسلم ما محسوب مي‌شود و دشمنان ما بايد بدانند كه ما براي دفاع از خود دست ذلت به سوي كسي دراز نمي‌كنيم. دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با اشاره به نعمت برخورداري از ولي امر دانا و شجاع كه خداوند به ملت ايران عنايت فرموده است، گفت: بايد تأكيد كنيم كه اين كشور با نگاه به دست ديگران ساخته نمي‌شود بلكه اين كشور با ظرفيت‌ها و استعدادهاي بي‌شمار و بي نظيرش ساخته خواهد شد و مسير پيشرفت را طي خواهد كرد و اين نهيبي است كه ولي امر ما گوشزد مي‌كند. وي در ادامه با اشاره به شاخصه‌هاي مكتب اهل بيت (ع) گفت: طبق مكتب اهل بيت (ع) بايد دشمن را بشناسيم و بدانيم كه هر كس به ما خنده ديپلماتيك زد بدين معنا نيست كه دشمن ما محسوب نمي‌شود. محمد جواد لاريجاني ادامه داد: همچنين ضروري است اذناب داخلي دشمنان را بشناسيم و بدانيم كساني در داخل هستند كه وقتي دهان باز مي‌كنند همان سخن و ايده دشمن را مطرح مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار